Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

OUG 50: BNR nu trebuia sa isi implice numele in aceasta problema

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Consiliul Concurentei si Protectia Consumatorului au criticat implicarea Bancii Centrale in problemele nascute intre bancile comerciale si clienti odata cu adoptarea OUG 50/2010.

“BNR nu trebuia sa permita ca numele sa ii fie implicat in aeasta problema”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei pentru B1 TV.

Afirmatia a fost sustinuta si de Samuel Calota, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), invitat la aceeasi emisiune.

Acesta a criticat si amendamentele aduse OUG 50, prin care se retrage presedintelui Autoritatii posibilitatea de a suspenda activitatea de creditare a unei banci daca se constata ca a incalcat drepturile clientilor.

“Noi nu retragem licenta, doar suspendam activitatea de creditare unor banci care incalca repetat legea”, a declarat in emisiune Samuel Calota.

Amendamentele au fost sustinute si de reprezentantii FMI si ai Comisiei Europene, care considera ca BNR ar trebui sa fie singura institutie cu acest drept, in conditiile in care detine expertiza necesara pentru buna supraveghere a sistemului bancar.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Facebook