Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

OUG 50: BNR nu trebuia sa isi implice numele in aceasta problema

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Consiliul Concurentei si Protectia Consumatorului au criticat implicarea Bancii Centrale in problemele nascute intre bancile comerciale si clienti odata cu adoptarea OUG 50/2010.

“BNR nu trebuia sa permita ca numele sa ii fie implicat in aeasta problema”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei pentru B1 TV.

Afirmatia a fost sustinuta si de Samuel Calota, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), invitat la aceeasi emisiune.

Acesta a criticat si amendamentele aduse OUG 50, prin care se retrage presedintelui Autoritatii posibilitatea de a suspenda activitatea de creditare a unei banci daca se constata ca a incalcat drepturile clientilor.

“Noi nu retragem licenta, doar suspendam activitatea de creditare unor banci care incalca repetat legea”, a declarat in emisiune Samuel Calota.

Amendamentele au fost sustinute si de reprezentantii FMI si ai Comisiei Europene, care considera ca BNR ar trebui sa fie singura institutie cu acest drept, in conditiile in care detine expertiza necesara pentru buna supraveghere a sistemului bancar.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce se intampla cu dobanzile la creditele de nevoi personale?

In ciuda scaderii accentuate a dobanzilor la depozite si pe piata interbancara, creditele de nevoi personale continua sa aiba costuri impovaratoare. Doar cateva banci ofera pe piata locala astfel de imprumuturi in lei cu o dobanda anuala efectiva (DAE) sub 10% pe an. Citeste mai mult

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Facebook