Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

O parte din restantierii la credite au reusit sa isi revina in luna iulie

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Numarul restantierilor si valoarea restantelor raportate de banci si IFN-uri a scazut usor in iulie, dupa ce in ultimele luni situatia sugera o inrautatire semnificativa a situatiei.

La finalul lunii iunie, numarul restantierilor trecuse de 730.000, cu 44.000 mai mult decat in urma cu 3 luni, conform datelor BNR.

Iulie a adus insa nu doar o stagnare a tendintei de crestere, dar si o reducere a numarului de restantieri, pana la 718.000. Aceasta scadere sugereaza fie o politica de reesalonari de credite venita din partea institutiilor financiare, fie incetarea contractelor cu anumiti clienti, inclusiv prin executare silita.

Valoarea restantelor a scazut la 970 miliarde lei, cea mai mare parte fiind reprezentata de restantele aferente creditelor in euro. Parte din aceasta tendinta se datoreaza insa si cursului de schimb, care a cunoscut in luna iulie un nou puseu de crestere.

In total, valoarea restantelor in euro este echivalenta cu 3,4 miliarde lei, in timp ce restantele in moneda nationala insumeaza 3,1 miliarde lei, in usoara scadere. In schimb, restantele aferente creditelor in alte valute, spre inclusiv franci elvetieni, au depasit pragul de 1,7 miliarde lei.

Datele sunt furnizate de 36 de banci si 20 de IFN-uri locale.
 

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce se intampla cu dobanzile la creditele de nevoi personale?

In ciuda scaderii accentuate a dobanzilor la depozite si pe piata interbancara, creditele de nevoi personale continua sa aiba costuri impovaratoare. Doar cateva banci ofera pe piata locala astfel de imprumuturi in lei cu o dobanda anuala efectiva (DAE) sub 10% pe an. Citeste mai mult

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Facebook