Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

IFN-urile au fost mai puternic afectate de criza decat bancile

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Efectele crizei financiare s-au resimtit mai puternic la nivelul IFN-urilor decat in cazul bancilor. Cea mai mare influenta a avut-o scaderea puternica a activitatii de leasing.

Corelat cu evolutia cadrului macroeconomic, creditul acordat sectorului privat a avut aceeasi tendinta negativa in cazul sectorului IFN si in cazul bancilor. Totusi, efectele s-au resimtit mai puternic in cazul institutiilor financiare nebancare, unde amplitudinea de variatie creditului a fost mai mare, iar din 2009 s-a mentinut in teritoriu negativ, conform unui raport BNR.

Leasingul financiar a inregistrat o contractie mai accentuata fata de dinamica maonifestata pe plan european, ponderea soldului reducandu-se de la 3,6% din PIB la finalul anului 2010, la 2,9% din PIB in 2011.

Restrangerea portofoliilor sectorului IFN a fost cauzata de scaderea cererii dar si de aversiune institutiilor de credit de a finanta o economie aflata in dificultate. La acestea se adauga si ajungerea la maturitate a unui stoc important de credite, fara a fi inlocuite cu noi finantari.

Totusi, ca structura, sectorul IFN ramane dominat de finantari acordate companiilor, respectiv 2 treimi din portofoliu. Expunerile sunt concentrate in principal pe sectorul serviciiloe (53%), urmat de cel al industriei (17%) si de sectorul constructiilor (15%).

In ultima perioada insa, s-a majorat ponderea creditului denominat in lei, atat in cazul creditelor acordate populatiei cat si in cazul celor acordate formelor iar maturitatea portofoliului a urcat.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Facebook