Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

Autor: Alina Simion |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN).

Entitatea indeamna solicitantii de credite sa citeasca intotdeauna cu atentie intregul document care le este prezentat, inclusiv eventualele note explicative, aflate in subsolul paginilor sau la finalul documentului, inainte de incheierea unui contract de credit cu o banca sau IFN.

De asemenea, in masura in care exista termeni specifici domeniului bancar pe care nu ii inteleg sau pe care ii inteleg doar partial, trebuie sa solicite consilierului de credit sa le explice clar care este sensul acestor termeni. Daca nici de aceasta data acestia nu s-au lamurit pe deplin, CSALB recomanda sa se apeleze la ajutorul unei persoane specializate in acest domeniu, cu pregatire juridica sau economica, pentru a clarifica pe deplin continutul fiecarei clauze din contract.

“Fiecare clauza pe care nu ati inteles-o la data semnarii contractului poate reprezenta un potential risc pe parcursul derularii acestuia, mai ales in cazul contractelor incheiate pe durate lungi de timp”, atrag atentia reprezentantii Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) prin intermediul unui comunicat de presa.

Nici garantiile constituite in favoarea institutiilor de credite nu trebuie deloc neglijate, nici de catre titularii de credit, nici de catre garantii acestora, intrucat acestea constituie primele bunuri care pot fi urmarite si valorificate, in situatia in care se declanseaza procedurile de executare silita.

Conso.ro – sursa de informare recomandata de CSALB

O atentie sporita trebuie acordata capitolului referitor la costuri: dobanzi, comisioane, dobanzi penalizatoare etc. In acest sens, solicitantii de credite trebuie sa se asigure ca au inteles modul lor de calcul si la ce anume se raporteaza aceste costuri, respectiv la soldul initial al creditului, la soldul curent etc.

In masura in care nivelul acestor costuri se raporteaza la diferiti indici de dobanda interbancara de tipul Libor, Euribor, Robor, CSALB recomanda cautarea unor surse de informatii referitoare la evolutia acestora, printre exemple regasindu-se Conso.ro, cu graficul ratelor de dobanzi interbancare, alaturi de site-ul BNR.

“In acest mod, veti avea o imagine mai clara asupra evolutiei nivelului de dobanda, si, implicit, a posibilei evolutii a costurilor viitoare asociate creditului contractat”, potrivit CSALB.

Ce trebuie facut daca apar intarzieri la plata ratelor?

In cazul in care apar dificultati de rambursare a ratelor de credit conform scadentarelor primite, primul pas pe care clientii ar trebui sa il faca este sa se adreseze in cel mai scurt timp posibil bancii sau IFN-ului care a acordat imprumutul, pentru a le informa privind situatia intampinata.

Daca insa in relatia cu finantatorii apar litigii, in orice faza a raporturilor contractuale avute, clientii pot apela la serviciile gratuite ale CSALB pentru a-si solutiona diferendele ce pot aparea: o pot face direct/personal sau pot fi reprezentati de avocati (in acest caz, onorariul este suportat de consumatori).

De asemenea, debitorii pot fi reprezentati de asociatiile de protectie a consumatorilor, daca sunt membrii ai acestora sau de catre alte terte persoane (in ultimul caz fiind necesara si o imputernicire notariala).

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce oferte au bancile de Black Friday?

Si bancile intra in febra de Black Friday. Credite de consum sau ipotecare, carduri de credit, dar si alte produse si servicii se pot achizitiona, in aceasta perioada, in conditii mai favorabile decat cele standard. Atentie, insa, la conditiile de derulare a campaniilor. Citeste mai mult

Banci amendate pentru publicitate inselatoare. Care sunt abaterile?

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a amendat 15 banci pentru publicitate inselatoare. Amenzile insumeaza peste 500.000 de lei. In plus, institutiile amendate sunt obligate sa restituie clientilor sumele incasate ilegal, sa corecteze contractele incheiate si sa suspende campaniile publicitare pentru a intra in legalitate. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook