Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Comentarii Conso.ro la opinia ANPC

Autor: Alin Iacob |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

1. Am publicat dreptul la replica al ANPC din respect fata de implicarea Autoritatii la nivel legislativ pentru rezolvarea unora dintre problemele serioase ale consumatorilor de produse si servicii financiar-bancare, prin elaborarea mai multor acte normative, in special OUG 174/2008 si OUG 50/2010. In mod normal, dreptul la replica vizeaza corectarea unor informatii eronate sau inexacte, ceea ce nu este cazul acum.

2. Confuziile nu le facem noi, ci dumneavoastra. OUG 113/2009 nu contine nici o prevedere referitoare la suspendarea temporara a activitatii de creditare. Si este si normal sa fie asa, intrucat serviciile de plata reprezinta cu totul altceva decat serviciile de creditare. Singurul act normativ care da dreptul presedintelui ANPC sa suspende activitatea de creditare pana la intrarea in legalitate o reprezinta OUG 50/2010, prin art.89.

3. Suspendarea temporara a operatiunilor de creditare poate genera efecte nocive la adresa consumatorilor. Decizia privind suspendarea temporara a activitatii de creditare a unei unitati bancare sau a alteia poate sa-i afecteze grav pe consumatorii care sunt in faza finala a semnarii unui contract de credit. Bunaoara, in cazul in care un client a achitat un avans catre vanzator, iar banca se afla in imposibilitatea de a ii acorda credit clientului, acesta poate pierde avansul.


4. Este imbucurator ca reprezentantii ANPC sunt “perfect constienti de faptul ca majoritatea contractelor cadru sunt redactate la sediul central al bancii”. Din pacate, acest lucru nu se observa deloc din redactarea comunicatului de presa care a stat la baza articolului nostru. Speram ca, in ciuda modului de redactare al dreptului la replica, ANPC este constienta si de diferenta intre “sediul central al bancii”, “banca centrala” si “centrala bancii”.

5. Ne reprosati, in termeni duri, ca va cerem, fara temei, sa obligati bancile sa modifice clauze din contractele existente. Si ca n-am tine cont de lege si de statul de drept. Cu toate acestea, lucrurile nu stau asa cum le prezentati dvs. La art.88 din OUG 50/2010, lege pe care ati initiat-o si pe care trebuie sa o implementati si sa asigurati respectarea ei, se scrie negru pe alb: “odata cu aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale, agentul constatator poate dispune urmatoarele sanctiuni contraventionale complementare-c) aducerea contractului in conformitate cu prevederile legale, in termen de maximum 15 zile”. Ori in comunicatul de presa amintit, dumneavoastra aratati ca ati depistat cazuri in care contractele respective nu respecta prevederile legale.

6. Stiti bine ca portalul Conso.ro a avut contributii importante la forma actuala a OUG 50/2010, prin numeroasele propuneri facute in stadiul de proiect, dintre care multe se si regasesc in forma finala. Sustinem fara ezitare aplicarea actului normativ in forma actuala, insa dorim ca modul de aplicare sa nu genereze in viitor probleme pentru clientii ale caror marje fixe vor fi stabilite acum prin intermediul unui algoritm de calcul care nu respecta interesele consumatorilor.

7. Nu vom continua pe mai departe aceasta “polemica” cu ANPC. Speram ca, in spatele criticilor noastre, mai mult sau mai putin severe, insa pornite din dorinta de a va ajuta sa intelegeti anumite aspecte si sa imbunatatiti modul in care va desfasurati activitatea de control, dumneavoastra sa distingeti suportul nostru deplin pentru o activitate orientata in sprijinul derularii unei relatii corecte si in spiritul legii intre furnizorii de produse si servicii financiare si consumatori.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Pierderi din dobanzi pentru debitori si deponenti in 2017

Anul 2017 incepe cu vesti neplacute atat pentru debitorii, cat si pentru deponentii bancilor. In timp ce primii intra in noul an cu dobanzi usor mai mari, pentru imprumuturile in lei, cei din urma vor avea castigurile din dobanzi diminuate prin aplicarea contributiilor la sanatate, indiferent daca au si venituri din alte surse sau nu. Citeste mai mult

Opinii recente

de Marie-Anne Budur

"În luna septembrie anul 2015 am f?cut demersurile pentru un credit ipotecar la Garanti Bank. De?i sunt cu cardul de salariu la dân?ii ..."

Facebook