Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

2016 incepe cu credite in lei mai ieftine

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Indicatorul de referinta pentru creditele in lei, ROBOR la 3 luni, a incheiat anul 2015 la cel mai redus nivel atins vreodata, respectiv 1,02% pe an. Mai mult, in prima zi bancara a noului an, indicele a continuat sa scada pana la o medie de 1% pe an, stabilind un nou minim istoric.

Astfel, cei cu credite in moneda nationala, care au perioada de actualizare a dobanzii la trei luni, incep noul an cu dobanzi mai mici cu aproape 0,5 puncte procentuale, avand in vedere ca la precedenta data de actualizare, respectiv 30 septembrie 2015, ROBOR la 3 luni era de 1,5% pe an.

Pe parcursul ultimului an, ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape 0,7 puncte procentuale, si tot cu atat au scazut si dobanzile la imprumuturile in lei aflate in derulare, avand in vedere ca, potrivit legislatiei in vigoare, acestea sunt calculate pe baza indicatorului ROBOR la care se adauga o marja fixa pe toata perioada creditului.


Si pentru celelalte perioade de actualizare, respectiv o luna, sase luni sau un an, indicatorii de referinta au scazut semnificativ de la ultima actualizare. ROBOR la o luna a scazut de la 0,78% la finalul lunii noiembrie, la 0,69% in ultima zi din decembrie.

In schimb, la ROBOR la sase luni, diferenta este chiar mai mare, avand in vedere si perioada mai lunga de actualizare. Astfel, indicele a scazut de la 1,57% pe an la 30 iunie 2015 la 1,34% la 31 decembrie 2015.

ROBOR la 12 luni a incheiat anul 2015 la un nivel de 1,52% pe an, de la 2,02% pe an la finalul lui 2014.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Opinii recente

de Emil Mugurel Ana

"Detin un produs unit-linked Activ Plus la ing de mai bine de 10 ani si mi-e groaza sa fac un calcul mai detaliat ..."

Facebook