Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Centrul SAL in domeniul bancar, operational din 2016

Autor: Conso |

Publicat in: Credite imobiliare

 

Centrul de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul bancar (SAL) ar putea fi operational de la inceputul anului viitor, insa nu se stie cand va fi functional. Acesta ar putea prelua o parte din litigiile dintre clienti si banci, pentru a degreva instantele de procese pe aceasta tema, sustine viceguvernatorul BNR, Bogdan Olteanu.

Oficialul Banci Nationale a Romaniei (BNR) a sustinut, in cadrul unei dezbateri pe tema infintarii si functionarii centrului SAL, ca este momentul sa depasim „soldul negativ de incredere dintre clienti si banci”, iar cele doua parti sa se inteleaga in afara instantei.

“Exista solutii mai simple, mai rapide, mai ieftine, pentru noi, pentru profesionisti, pentru consumatori, astfel incat relatia dintre banca si client sa functioneze normal”, a adaugat Olteanu, cu referire la acele practici si contracte care provin din perioada de boom a creditarii.

Olteanu a mai spus ca ideea infiintarii unui organism de tipul ombudsman, care sa rezolve litigiile in afara instantelor i-a fost pusa in fata inca de acum 5-6 ani, de catre Brandusa Stefanescu, fost judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie, care este si presedintele Consiliului de Coordonare a noii entitati SAL.

In prezent, se lucreaza la procedurile de solutionare a litigiilor, avand in vedere ca constructia unei entitati de la zero, a declarat si Alexandru Paunescu, directorul directiei Juridice din BNR, care ar urma sa fie si reprezentantul BNR in Colegiul de Coordonare a centrului SAL.

Potrivit acestuia, entitatea se va ocupa cu solutionarea litigiilor dintre consumatori si societatile financiare care sunt supravegheate, monitorizate si reglementate de Banca Nationala, respectiv institutiile de credit si IFN-urile.

Nu se stie cand va fi sistemul functional


Reprezentantul BNR nu a putut, insa, sa precizeze momentul in care sistemul va fi e deplin functional. „In ceea ce priveste functionarea efectiva a acestui centru, ne dorim sa comunicam in momentul in care vom avea efectiv ceva de comunicat, cand acest centru va functiona efectiv, va incepe sa solutioneze dosare, va primi dosare spre solutionare, acesta fiind un semn ca acest centru de solutionare alternativa a castigat deja increderea consumatorilor”, a spus Paunescu.

Legea care reglementeaza solutionarea alternativa a litigiilor reprezinta transpunerea unei Directive europene. Aceasta lege va permite clientilor sai sa reclame bancile la un astfel de centru, fara mai fi obligati sa mearga direct in instanta in cazul unui litigiu. Acestia pot opta pentru o solutie obligatorie sau pentru una optionala, care va fi luata de un conciliator independent. Insa, in cazul in care vor alege varianta obligatorie, decizia va trebui respectata de ambele parti, si nici macar instanta nu va putea sa o modifice.
   
ANPC a publicat, joi, regulamentul de organizare a Centrului SAL pentru domeniul bancar si de functionare a Colegiului de coordonare.

Alte articole din Credite imobiliare

Credite imobiliare

Romania urca in topul scumpirii caselor

Locuintele din Romania se scumpesc intr-un ritm din ce in ce mai sustinut, avand in vedere ca avansul anual al preturilor a fost de 7,8% in 2016, fata de 3,6% in 2015. Aceasta evolutie a plasat tara noastra pe locul 15 într-un clasament global al preturilor la locuinte realizat de Knight Frank Global House Index. Citeste mai mult

Numarul notificarilor de dare in plata continua sa creasca

Numarul notificarilor pe Legea privind darea in plata a inceput sa creasca la inceputul acestui an. Viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR) a declarat ca, pana la finalul lunii februarie, s-au inregistrat 7.000 de astfel de notificari, in timp ce la sfarsitul lui 2016 existau aproximativ 6.400 de cazuri, potrivit reprezentantilor BNR. Citeste mai mult

Opinii recente

de Mihai Petruta

"Dupa ce angajatii de la reprezenta Raiffeisen te conving sa inchei contract, altii se ocupa de tine doar prin telefon!! Nu am obtinut ..."

Facebook