Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Banca Romaneasca a ieftinit creditele de consum in lei pentru toti clientii

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Banca Romaneasca a taiat 0,75 procente din referinta interna luata in calculul dobanzilor la creditele de consum in lei. Aceasta a scazut atat pentru clientii noi cat si pentru cei existenti.

Noua valoare a dobanzii interne de referinta este de 8,63% fata de 9,38% anterior.

Creditele de nevoi personale cu ipoteca sunt acordate in prezent la o dobanda de 11,63%, formata din dobanda de referinta plus o marja de 3%.

In cazul creditelor de consum fara garantie imobiliara, banca a structurat valorile de dobanda in functie de perioada de rambursare a creditelor.

Prin urmare, un credit pe 3 ani presupune cea mai mica marja de dobanda, de 3% peste dobanda interna a bancii.

Clientii care opteaza pentru credite pe 4 sau 5 ani, suporta un nivel al marjei de 5%, in vreme ce imprumuturile pe 10 ani sunt acordate la o marja de 12% in plus fata de dobanda de referinta.

Anterior, banca practica aceeasi valoare a marjei, de 6%, indiferent de perioada de contractare a creditului.

In acelasi timp, comisionul de acordare a creditului a coborat de la 3,5% la 3%, in vreme ce administrarea creditului presupune un comision lunar redus la jumatate, de 0,1%, aplicat la sold. Si comisionul de rambursare anticipata a fost diminuat puternic, de la 4% la 1%, aliniindu-l astfel la normele impuse de legislatia europeana.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce se intampla cu dobanzile la creditele de nevoi personale?

In ciuda scaderii accentuate a dobanzilor la depozite si pe piata interbancara, creditele de nevoi personale continua sa aiba costuri impovaratoare. Doar cateva banci ofera pe piata locala astfel de imprumuturi in lei cu o dobanda anuala efectiva (DAE) sub 10% pe an. Citeste mai mult

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Facebook