Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Regulile privind provizioanele impiedica bancile sa ajute clientii cu dificultati financiare

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Reglementarile actuale privind provizioanele nu ii incurajeaza pe bancheri sa caute solutii de restructurare a creditelor, pentru clientii care intampina dificultati financiare.

“Din acest motiv, se ajunge uneori la concluzia ca mai bine il executam silit decat sa-l reesalonam”, a declarat presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), Radu Gratian Ghetea, in cadrul unui seminar organizat de Finmedia.

Conform normelor BNR, bancile sunt obligate sa mentina creditele in aceeasi clasa de risc, dupa ce au reesalonat sau rescadentat un imprumut. Astfel, daca un client apuca sa acumuleze restante, creditul respectiv va fi clasificat tot in categoria “indoielnic” sau “pierdere” si dupa ce a fost restructurat.

Prin urmare, bancile trebuie sa mentina ulterior acelasi nivel ridicat al provizioanelor constituite, ca si cum clientii ar avea in continuare intarzieri la plata ratelor. In acest mod,  prin rescadentarea creditelor, lichiditatea si profitabilitatea bancilor scad, fiind afectate si fondurile proprii, a explicat Ghetea.

“Nu putem merge pe ideea de a ajuta clientii si de a crea o noua problema intr-o zona periculoasa”, spune Ghetea. El afirma ca ARB va continua discutiile cu Banca Nationala pentru a cauta o solutie la modul in care se constituie provizioanele.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce se intampla cu dobanzile la creditele de nevoi personale?

In ciuda scaderii accentuate a dobanzilor la depozite si pe piata interbancara, creditele de nevoi personale continua sa aiba costuri impovaratoare. Doar cateva banci ofera pe piata locala astfel de imprumuturi in lei cu o dobanda anuala efectiva (DAE) sub 10% pe an. Citeste mai mult

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Facebook