Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Sfaturi de la ANPC pentru receptia corecta a unui apartament nou

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Credite imobiliare

 

La momentul efectuarii receptiei unui apartament sau a unei case construite de un dezvoltator imobiliar, exista o serie de elemente la care cumparatorul trebuie sa fie atent. In cazul in care acesta are nemultumiri referitoate la calitatea executiei are dreptul de a solicita parerea unui expert tehnic autorizat.
 
In momentul in care se face receptia unui imobil contractat intr-un parc rezidential, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) recomanda clientilor sa fie atenti la o serie de elemente.
 
In primul rand, trebuie verificat daca dotarile din apartament coincid cu cele mentionate in antecontractul de vanzare–cumparare. De asemenea, trebuie sa se tina cont si de situatia legala a imobilului.
 
De asemenea, trebuie verificate urmatoarele aspecte:
  • existenta Cartii tehnice a imobilului;
  • verificarea situatiei juridice – intabulare in Cartea funciara;
  • verificarea corespondentei cu Proiectul tehnic;
  • verificarea Contractului de antrepriza - obligatii constructor (de exemplu, daca s-a obligat sa construiasca si altceva in ansamblu, daca este acest caz, - parculet, piscine, market etc.);
  • de verificat cine va administra imobilul si la ce costuri. 
La receptie, trebuie identificate: locul de parcare, dosarul cu cartile tehnice si garantii pentru electrocasnice, contoarele de apa rece, gaze, electricitate; lifturile sa fie functionale.

In cazul lucrarilor de zidarie:
  • verificarea dimensiunilor incaperilor, teraselor, (trebuie solicitat cadastrul);
  • glafurile si peretii sa fie drepti; 
  • paralelism pardoseala – tavan; trebuie masurata inaltimea camerelor;
  • montaj parchet, plinta, (de cerut mostra de parchet);
  • gresie si faianta – trebuie verificat cu atentie, sa nu fie lipsa gresie sub cada si sub mobila de bucatarie, faianta in baie etc.
Lucrarile de tamplarie:
  • usile si ferestrele sa fie montate drept, sa se inchida usor, sa nu fie deteriorate la montaj;
  • sa existe chei, sa functioneze incuietorile (yalele de la intrare sus si jos);
  • geamurile sa nu fie zgariate.

 Instalatia electrica (inclusiv cablu TV, internet, telefon):
  • instalatia sa fie gata pentru incheierea „Contractului de furnizare de electricitate individual cu furnizorul de energie electrica”;
  • instalatia sa fie gata pentru incheierea contractelor de cablu , internet, telefon;
  • sa fie executate probe functionale;
  • sa fie disponibil dosarul instalatiei electrice (schemele circuitelor, traseele);
  • tabloul electric sa fie montat corect;
  • prizele si intrerupatoarele sa fie montate corect, sa stea bine in perete.
Instalatia de gaze:
  • instalatia sa fie gata pentru incheierea „Contractului de furnizare de gaze naturale”;
  • sa fie disponibil dosarul instalatiei de gaze (schemele circuitelor, traseele);
  • sa se efectueze probe functionale la centrala tehnica.
Centrala termica, caloriferele si cuptorul electric:
  • sa fie montate corect;
  • sa se efectueze probe functionale;
  • sa fie disponibil dosarul instalatiei termice (schemele circuitelor, traseele).

Aer conditionat - montat corect; sa se efectueze probe functionale.

Instalatii sanitare - sa se verifice daca au fost montate corect, daca functioneaza bateriile; panta cada, sifoane, sifon de pardoseala (se va efectua proba cu apa); se va identifica scurgerea din balcon (probe cu apa).

Bucatarie - montaj corect (probe functionale).

Ce pot face clientii nemultumiti?

 
In cazul in care cumparatorul descopera anumite probleme de finisaj, are dreptul sa propuna vanzatorului contractarea unui expert tehnic autorizat, care sa faca o evaluare a intregului apartament.
 
Legislatia aferenta acestor lucrari este compusa din Legea 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile si completarile ulterioare si HG 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului de receptie a lucrarilor de constructii si instalatii aferente acestora.
 
In cazul in care consumatorii se confrunta cu probleme referitoare la calitatea lucrarilor de constructii si finisaje la apartamentele cumparate, se pot adresa Inspectiei de Stat in Constructii sau, pe baza unor expertize neutre, Instantei de judecata.

Alte articole din Credite imobiliare

Credite imobiliare

ANPC promite controale la toate bancile care au dat credite in CHF

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) va controla toate bancile care au acordat credite in franci elvetieni (CHF), a anuntat presedintele institutiei, Bogdan Pandelica, prezent in Comisia Economica din Senat. Autoritatea a amendat, deja, Raiffeisen Bank pentru practici incorecte in acordarea unor astfel de imprumuturi. Citeste mai mult

Raiffeisen, amendata de ANPC pentru nereguli in acordarea de credite in CHF

Raiffeisen Bank a fost amendata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor cu 50.000 de lei pentru practici incorecte in acordarea creditelor in franci elvetieni inainte de criza. In principal, banca este acuzata de incalcarea regulilor in ceea ce priveste modul de calcul al dobanzilor. Raiffeisen a anuntat ca va contesta decizia. Citeste mai mult

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook