Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

De ce societati de asigurare sa ne ferim?

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Asigurari

 

Fiecare societate de asigurare este obligata acum prin lege sa prezinte pe propriul site statistica reclamatiilor primite de la clienti si a solutiilor oferite. Datele indica o piata destul de eterogena, in conditiile in care numarul de reclamatii, dar si ponderea celor solutionate favorabil difera puternic de la o societate la alta.

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a introdus din luna mai o noua obligatie pentru societatile de asigurare, favorabila insa consumatorilor. Mai exact, societatile trebuie sa realizeze o statistica lunara si periodica cu numarul de reclamatii primite de la clientii si solutiile favorabile, intr-un format standard. Mai mult, statistica trebuie sa fie facuta publica pe site-urile oficiale ale companiilor.

Unde se regasesc cele mai multe reclamatii?


In total, in primul semestru al anului au fost primite peste 7.500 de reclamatii de primele 10 societati de asigurare din Romania. Numarul este in crestere fata de 2011.

Repartizarea reclamatiilor este insa departe de a fi uniforma sau constanta.

Pe primul loc in locul reclamantilor in primul semestru s-a aflat Astra Asigurari, cu mai mult de 37% din total. Pe locul doi, insa la distanta destul de mare, se situeaza Asirom, cu aproximativ 15%, urmat de Omniasig si BCR Asigurari, fiecare cu un procent de aproape 11%.

Cele mai putine reclamatii in primele 6 luni ale anului le-au primit Uniqua Asigurari  (112) si Groupama (149).

Topul este cu mult diferit fata de anul trecut. Per total, in 2011, cele mai multe reclamatii le-a inregistrat Omniasig, cu 24% din total, urmat imediat de Euroins cu un procent similar. Cele mai mici ponderi ale reclamatiilor primite, intre 2% si 3% din total, le prezentau Allianz, Groupama si Uniqa.

Majoritatea raspunsurilor, favorabile clientilor


Pe langa numarul mare de reclamatii, un alt indicator important este si rata solutiilor favorabile oferite consumatorului. Astfel, in conditiile in care numarul efectiv de sesizari poate varia in functie de marimea companiei sau orientarea catre zona clientilor persoane fizice, ponderea solutiilor favorabile clientilor, date de arbitrul pietei, ofera o imagine a calitatii produselor si serviciilor oferite de fiecare societate in parte.

In primele 6 luni ale anului, aproximativ 88% din totalul reclamatiilor primite au fost solutionate in favoarea clientului la Euroins, Omniasig si Astra Asigurari.

La polul opus se afla Allianz si Carpatica Asig, unde sub 20% din sesizari au dat dreptate clientului si au indicat ca societatea in cauza nu a actionat corect in relatia cu acesta.

In total, in primele 6 luni ale anului, peste 75% dintre raspunsurile CSA au dat dreptate clientilor, nivel cu peste 10 procente mai mare decat ponderea din anul precedent.


                           sursa: site-urile societatilor de asigurare

Numarul reclamatiilor a adus amenzi ustoratoare sefilor din asigurari

Numarul ridicat al amenzilor a adus nu doar societatile de asigurare in vizorul CSA dar si conducatorii acestora. Astfel, in luna mai, CSA a sanctionat 8 persoane din conducerea a 5 societati de asigurare.

Valoarea totala a amenzilor s-a ridicat la 80.000 lei, iar cea mai mare amenda, de 30.000 lei a fost aplicata lui Bogdan Adamescu, presedintele Astra. Pe langa amenzi, s-a emis si un avertisment scris pentru seful departamentului de daune de la Carpatica Asig.

“Din pacate, numarul de petitii pentru unele societati a continuat sa creasca, ceea ce ne-a determinat sa monitorizam suplimentar situatia pe zona de instrumentare si plata a daunelor”, a precizat la momentul respectiv presedintele CSA, Constantin Buzoianu.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Termen pentru depunerea cererilor de plata in cazul Carpatica Asig

Persoanele indreptatite sa obtina despagubiri de la Carpatica Asig, companie de asigurari aflata in faliment, trebuie sa depuna cereri de plata pana vinerea viitoare, pentru daunele produse inainte de declararea falimentului companiei in instanta. Pentru daunele ulterioare, termenul este de 90 de zile din momentul nasterii dreptului de creanta. Citeste mai mult

Controverse pe solutionarea alternativa a litigiilor la SAL-Fin

Solutionarea alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar isca noi controverse. Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca 35% dintre conciliatorii SAL-Fin ar fi incompatibili cu functia pe care o detin pentru ca sunt angajati cu forme legale ai firmelor de asigurari. Citeste mai mult

Opinii recente

de DANIELA JIPESCU

"În 2012, pe 15 iunie, am încheiat un contract de economisire- creditare cu BCR Banca pentru locuinte. Timp de 5 ani urma sa ..."

Facebook