Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Ce se intampla daca am dat gresit codul IBAN in ordinul de plata?

Alexandra Popa, analist financiar www.conso.ro

AUTOR:

Alexandra Popa, analist financiar www.conso.ro

Data publicarii:

Intrebare: Ce se intampla daca am dat gresit codul IBAN,iar dupa sesizare(in aceeasi zi) am luat legatura cu banca si am anulat tranzactia? Ivan Andreea, Bistrita

Raspuns: In cazul in care ati gresit codul IBAN al beneficiarului, imediat ce semnalati aceasta situatie, anuntati banca dvs. In situatia in care ordinul nu a fost procesat, el poate fi anulat sau corectat.

Daca ordinul a fost insa procesat exista doua situatii, conform specialistilor din Credit Europe Bank:

  • Daca IBAN-ul nu corespunde cu titularul insa contul exista, din pacate plata se proceseaza si ramane la latitudinea titularului de cont eronat in care au ajuns banii si al bancii respective, sa discute cu persoana care a efectuat transferul gresit sa-si recupereze suma transferata in contul eronat trecut pe OP
  • Daca IBAN-ul corespunde cu titularul insa este trecut gresit (de ex. o cifra/ litera lipseste sau este gresita), sistemul in momentul in care se incearca procesarea platii, transmite un mesaj de tipul  “IBAN eronat” si clientul este contactat in aceeasi zi de banca in vederea rezolvarii problemei

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook