Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Este normal sa mi se solicite cardul la receptia hotelului?

Adrian Chichita, director adjunct la Directia Retail in cadrul OTP Bank

AUTOR:

Adrian Chichita, director adjunct la Directia Retail in cadrul OTP Bank

Data publicarii:

Intrebare: Am fost la un hotel in strainatate unde mi s-a solicitat un card de credit, ca si garantie. Cardul a ramas la ei o perioada pana si-au notat datele. Este normal? Din cate stiam eu nu trebuie lasat cardul din ochi si cu atat mai mult nu trebuie sa dau voie unei alte persoane sa copieze datele de pe el. cum este reglementata aceasta practica la hoteluri?" Rucarin Simona, Ghimpati

Raspuns: Una dintre regulile principale in utilizarea cardurilor bancare o reprezinta evitarea instrainarii cardului, chiar si pentru o perioada scurta de timp, in timpul derularii unei tranzactii.

Consider ca este dreptul posesorului de card sa solicite efectuarea tranzactiei in prezenta sa, in caz contrar, acesta avand dreptul de a refuza plata cu cardul si de a plati sub o alta forma. In speta prezentata, garantia se putea constitui si in numerar, cu rambursarea sumei la parasirea hotelului.
 
Cu toate ca nu exista reglementari legale privind procedura de acceptare a cardurilor de catre comercianti, acestia trebuie sa respecte prevederile contractuale in relatiile cu bancile care asigura serviciile de acceptare carduri. Practic, personalul comerciantului (in speta, receptionerul) care efectueaza tranzactia trebuie sa o faca in prezenta posesorului de card, pentru a asigura contactul vizual cu cardul.

Daca personalul comerciantului nu respecta aceasta procedura, pot exista suspiciuni cu privire la buna credinta a acestuia, respectiv la o potentiala tentativa de falsificare a cardului.

Recomandam oricarei persoane care are suspiciuni cu privire la modul de efectuarea a unei tranzactii prin intermediul cardului sa se adreseze bancii emitente si sa solicite blocarea cardului si inlocuirea acestuia cu unul nou.

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook