Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

  • Sfatul expertului

Este normal sa mi se solicite cardul la receptia hotelului?

Print Get a PDF version of this webpagePDF
-A +A
Adrian Chichita, director adjunct la Directia Retail in cadrul OTP Bank

AUTOR:

Adrian Chichita, director adjunct la Directia Retail in cadrul OTP Bank

Data publicarii:

Intrebare: Am fost la un hotel in strainatate unde mi s-a solicitat un card de credit, ca si garantie. Cardul a ramas la ei o perioada pana si-au notat datele. Este normal? Din cate stiam eu nu trebuie lasat cardul din ochi si cu atat mai mult nu trebuie sa dau voie unei alte persoane sa copieze datele de pe el. cum este reglementata aceasta practica la hoteluri?" Rucarin Simona, Ghimpati

Raspuns: Una dintre regulile principale in utilizarea cardurilor bancare o reprezinta evitarea instrainarii cardului, chiar si pentru o perioada scurta de timp, in timpul derularii unei tranzactii.

Consider ca este dreptul posesorului de card sa solicite efectuarea tranzactiei in prezenta sa, in caz contrar, acesta avand dreptul de a refuza plata cu cardul si de a plati sub o alta forma. In speta prezentata, garantia se putea constitui si in numerar, cu rambursarea sumei la parasirea hotelului.
 
Cu toate ca nu exista reglementari legale privind procedura de acceptare a cardurilor de catre comercianti, acestia trebuie sa respecte prevederile contractuale in relatiile cu bancile care asigura serviciile de acceptare carduri. Practic, personalul comerciantului (in speta, receptionerul) care efectueaza tranzactia trebuie sa o faca in prezenta posesorului de card, pentru a asigura contactul vizual cu cardul.

Daca personalul comerciantului nu respecta aceasta procedura, pot exista suspiciuni cu privire la buna credinta a acestuia, respectiv la o potentiala tentativa de falsificare a cardului.

Recomandam oricarei persoane care are suspiciuni cu privire la modul de efectuarea a unei tranzactii prin intermediul cardului sa se adreseze bancii emitente si sa solicite blocarea cardului si inlocuirea acestuia cu unul nou.


 

Pune si tu o intrebare!

Daca ai nelamuriri fata de un produs
financiar sau doresti sa afli mai
multe informatii financiare despre un anumit subiect, expertii Conso
iti vor raspunde.


Pune intrebare


  • Cauti un credit?
  • Vrei sa economisesti?



CAUTI UN CARD DE CREDIT?

  RON

CAUTI UN DEPOZIT BANCAR?

VREI SA ADERI UN FOND DE PENSIE?

  RON

VREI SA INVESTESTI LA UN FOND MUTUTAL?

  RON

CAUTI UN CONT DE SALARIU?


  • Vocea clientului
BCR Economisire-Creditare

"Asemenea altor persoane am incheiat atat eu cat si sotul meu un contract cu BCR BPL de economisire-creditare . (cel cu prima ..."

georgiana tana (Brasov)