Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

  • Sfatul expertului

Am fost inscris gresit la fondul de pensii. Ce pot face?

Print Get a PDF version of this webpagePDF
-A +A
Dan Zavoianu, director de comunicare CSSPP

AUTOR:

Dan Zavoianu, director de comunicare CSSPP

Data publicarii:

Intrebare: Am semnat cererea de adeziune la AZT - Allianz Tiriac (prin compania de brokeraj Carpatica Life), dar am ajuns sa fiu inscris pe lista la un alt fond de pensii - PRIMA PENSIE - PRVA. Desi le-am cerut celor din urma sa remedieze greseala (le-am trimis inclusiv copia cererii mele de aderare la Allianz), am fost amanat permanent din decembrie 2007. Ce pot face pentru a ajunge la fondul de pensii pe care l-am ales si cum pot recupera pierderea suferita, in conditiile in care cei de la PRVA sunt ultimii in clasamentul fondurilor de pensii? Boieru Eugen , Drobeta Turnu Severin

Raspuns:

Dumneavoastra trebuie sa va adresati CSSPP printr-o sesizare scrisa pentru a afla daca mai aveti calitatea de participant la Fondul de Pensii Administrat Privat Prima Pensie si pentru a solicita solutionarea reclamatiei initiale, daca este cazul.
 
Pentru preluarea petitiilor, in cadrul Directiei Comunicare a CSSPP functioneaza un birou specializat – Biroul Protectia Participantilor si Relatii cu Publicul. In spiritul transparentei si al comunicarii deschise, CSSPP pune la dispozitia celor interesati informaþii cu privire la activitatea institutiei, legislatia din domeniu, precum si alte informatii utile, prin mijloacele de informare descrise mai jos.

  Mail:  relatiicupublicul@csspp.ro 

  Telefon: 021-330 10 35

  La sediu sau prin posta: Calea Serban Voda nr. 90-92, sector 4, cod postal 040213, Bucuresti

  Program de Relatii cu Publicul:    Luni -Vineri:     10:00 - 16:00
                                                                              Joi:     12:00 - 18:00
 
Inainte de a depune o reclamatie la CSSPP, petentul trebuie mai intai sa se adreseze cu o sesizare in scris, direct entitatii persoana fizica/juridica impotriva careia intelege sa se indrepte. Petentul trebuie sa explice clar la ce se refera reclamatia si sa solicite o solutionare a situatiei aparute sau informarea cu privire la pasii de urmat in continuare.
 
In cazul in care entitatea careia petentul i s-a adresat nu solutioneaza plangerea inaintata sau este nemultumit de modul de solutionare a acesteia, petentul poate transmite o reclamatie la CSSPP, care trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu: numele si prenumele petentului, detalii de contact, denumirea si adresa entitatii reclamate, obiectul reclamatiei cuprinzand descrierea succinta a faptelor reclamate, motivele inaintarii acesteia, sugestii pentru rezolvare, precum si adresa unde acesta urmeaza sa primeasca raspunsul. Reclamatia va fi insotita obligatoriu de toate documentele si informatiile de care petentul intelege sa le foloseasca in sustinerea solicitarii sale.
 
Dupa primirea reclamatiei, CSSPP va proceda conform prevederilor legale la verificarea aspectelor sesizate de catre petent: va contacta entitatea reclamata si va solicita explicatii referitoare la desfasurarea faptelor reclamate. La finalizarea verificarilor, petentul va primi un raspuns in termen de 30 zile de la depunerea ei, in conformitate cu legislatia in vigoare, cuprinzand modul de solutionare al reclamatiei sale, inaintate la CSSPP.
 
Avand in vedere ca problema reclamata dateaza din 2007, este posibil ca aceasta sa se fi rezolvat, in urma masurilor intreprinse de CSSPP pe parcursul anului trecut. In vederea protejarii intereselor participantilor si beneficiarilor la pensiile private, CSSPP a acordat o importanta deosebita analizarii si rezolvarii petitiilor, sesizarilor primite de la participanti, beneficiari sau persoane fizice care au solicitat informatii despre sistemul pensiilor private: administrate privat – Pilon II si facultative – Pilon III.
 
Astfel, in noiembrie 2008, CSSPP a emis o decizie (Decizia Nr. 441/2008) privind procedura de solutionare a sesizarilor participantilor si de modificare a apartenentei acestora la fondurile de pensii administrate privat, fara penalitate. Procedura a fost aplicabila participantilor care, in perioada de aderare initiala au semnat un act de aderare, dar care ulterior figurau in Registrul Participantilor ca fiind validati la un alt fond de pensii administrat privat si care au solicitat sa contribuie la fondul de pensii pentru care au semnat actul individual de aderare.
 
(1)   “Persoana care nu a aderat la un fond de pensii in termen de 4 luni de la data la care este obligata prin efectul legii este repartizata aleatoriu la un fond de pensii de catre institutia de evidenta.”
 
De asemenea, cauza repartizarii aleatorii ar putea fi existenta, in perioada de aderare initialã, a doua sau mai multe acte de aderare completate cu datele dvs. personale. In acest caz, CNPAS invalideaza toate actele multiple, acest fapt putand duce la repartizarea aleatorie.
O alta cauza ar putea fi neraportarea sau raportarea cu intarziere a actului de aderare de catre agentul de marketing care a asistat aderarea dvs. in sistemul Pilonului II.


 

Pune si tu o intrebare!

Daca ai nelamuriri fata de un produs
financiar sau doresti sa afli mai
multe informatii financiare despre un anumit subiect, expertii Conso
iti vor raspunde.


Pune intrebare


  • Cauti un credit?
  • Vrei sa economisesti?



VREI SA ADERI UN FOND DE PENSIE?

  RON

VREI SA INVESTESTI LA UN FOND MUTUTAL?

  RON

CAUTI UN CONT DE SALARIU?


  • Vocea clientului
Alpha Bank Card de debit

"Putine sucursale care sa vina in ajutorul si beneficiul clientilor. De asemenea, moduri greoaie de interactiune si acces la servicii (vezi schimbarile de ..."

Delia Chi (Bucuresti)