Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Sfatul expertului

Cine suporta pierderile in cazul furtului cardului?

Octavian Costache, expert carduri

AUTOR:

Octavian Costache, expert carduri

Data publicarii:

Intrebare: In cazul in care mi se fura cardul si este folosit pentru retragere de numerar sau plati, cine suporta pierderile? Eu sau banca emitenta a cardului? Sendroiu Cosmin Paul, Constanta

Raspuns:

Detinatorul de card trebuia sa anunte banca (telefonic) imediat ce constata pierderea sau furtul cardului. Abia din acel moment banca blocheaza accesul cardului la cont si  raspunde pentru tranzactiile ulterioare efectuate cu acel card (daca este cazul).  

Ulterior, detinatorul trebuie sa transmita bancii un document scris prin care anunta incidentul si solicita refacerea cardului.  

In conditiile in care codul PIN nu este pastrat alaturi de card, riscul unor pierderi financiare este minim, cardul neputand fi utilizat la ATM fara tastarea PIN–ului iar la majoritatea comerciantilor din Romania se solicita, de asemenea, codul PIN.  

Iata de ce insistam pe aspectul pastrarii PIN-ului separat de card, pentru a nu exista posibilitatea utilizarii cardului de catre o alta persoana, pana in momentul in care detinatorul realizeaza pierderea acestuia.

Opinii recente

de Marie-Anne Budur

"În luna septembrie anul 2015 am f?cut demersurile pentru un credit ipotecar la Garanti Bank. De?i sunt cu cardul de salariu la dân?ii ..."

Facebook