Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Reguli noi de depunere a declaratiilor la ANAF

Autor: Conso |

Publicat in: Plati

 

Contribuabilii nu vor mai putea depune la Fisc, pe hartie, declaratiile care se pot depune si electronic, incepand cu data de 1 ianuarie 2017. Potrivit presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Dragos Doros, este vorba de sase sau sapte declaratii.

In perioada urmatoare, contribuabilii vor fi informati, la ghiseu, cu privire la modul in care respectivele declaratii se completeaza online, astfel incat de anul viitor sa nu mai apeleze la formatul pe hartie.

Presedintele ANAF a precizat, in cadrul unei conferinte de specialitate, ca s-a constata o reticenta a agentilor economici in a depune declaratiile online, desi exista aceasta posibilitate.

El s-a referit in mod special la Declara?ia 112, privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, care, desi se poate depune online, in anumite zone din tara se depune inca pe hartie in proportie de 40%.

Oficialul ANAF a mai precizat ca, in luna iulie, a fost derulat un exercitiu in Bucuresti pentru a forta contribuabilii sa depuna declaratiile online. "In iulie, in Bucuresti, nu le-am mai primit pe hartie. Rezultatul a fost ca nu au mai fost depuse", a subliniat Doros.

Alte articole din Plati

Plati

Cu ce te poate ajuta un robot la banca?

Preluarea anumitor activitati de catre “roboti” este deja o certitudine, inclusiv in domeniul bancar. In drumul catre digitalizare, masinaria care ia locul omului de la ghiseu, pentru anumite servicii deocamdata, este prezenta in majoritatea unitatilor bancare locale. Cel mai recent, CEC Bank a anuntat instalarea unor astfel de automate de plata. Citeste mai mult

Se face lumina in impozitarea veniturilor independente!

Persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente vor depune, incepand din acest an, o singura declaratie pentru impozitul pe venit si contributii sociale. Aceasta inlocuieste 7 formulare, se depune o data pe an, iar termenul de plata este tot anual. Pentru anumite activitati, insa, se mentine sistemul de retinere la sursa. Citeste mai mult

Opinii recente

de Ioan Nemes

"Sunt Ionuc din 2013-2017(inclusiv) am pus cate 4500 lei in fiecare an la bcr(banca pt locuinte) ca sa constat acuma in 21 mai ..."

Facebook