Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

De ce nu ne putem porta conturile curente precum numerele de telefon?

Autor: Conso |

Publicat in: Plati

 

O analiza a Consiliului Concurentei subliniaza pozitia de forta a bancilor in raport cu clientii, nivelul uniform al comisioanelor aferente cardurilor de debit ce denota lipsa concurentei reale intre acestea si sugereaza ca incurajarea portabilitatii conturilor bancare ar fi o masura benefica.

"Analiza comparativa a evolutiei dobanzilor cu situatia comisioanelor pentru serviciile bancare ce acopera cel mai mare numar de clienti, indica o putere de piata net superioara a bancilor in raport cu clientii posesori de carduri de debit si un grad relativ redus de concurenta generat de nivelul uniform al comisioanelor. O cauza importanta a acestei situatii este data de barierele ridicate pentru consumatori in privinta schimbarii furnizorului (switching costs) de servicii bancare (in special pentru cardurile de debit)”, se arata in concluziile unui raport al institutiei privind sectorul bancar.


De altfel, pozitia de forta a bancilor in raport cu clientii reiese si din modul in care se negociaza, sau mai exact spus nu se negociaza, contractele cu clauze-tip. De regula, ori accepti conditiile standard, ori cauti in alta parte.

Consiliul Concurentei sugereaza si un posibil remediu. “Initiativele care vizeaza cresterea caracterului pro-competitiv al reglementarilor, mai ales prin eliminarea barierelor in calea schimbarii furnizorului (cum ar fi portabilitatea conturilor bancare), prezinta o importanta deosebita”.

Cu alte cuvinte, n-ar fi rau sa ne portam conturile bancare cum o facem cu numerele de telefon, fara costuri suplimentare, atunci cand apare o oferta mai buna din partea altui furnizor.

Alte articole din Plati

Plati

Reguli mai clare pentru consumatorii europeni de servicii financiare

Parlamentul European a adoptat raportul privind serviciile financiare de retail. Documentul reprezinta un raspuns la planul de actiune al Comisiei Europene de a facilita cumpararea de servicii financiare transfrontaliere pe pietele financiare europene, in conditii de protectie sporita a consumatorilor. Citeste mai mult

Cum se schimba obiceiurile financiare ale romanilor?

Peste doua treimi dintre participantii la cursurile de educatie financiara BaniIQ si comert online Banii pe Net au reusit sa economiseasca in ultimele sase luni, iar un procent similar din cei care au finalizat cursurile utilizeaza instrumente de monitorizare a cheltuielilor lunare, arata un studiu privind impactul celor doua programe. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook