Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cardurile nefolosite genereaza costuri pentru clienti

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Plati

 

Din cele peste 13,7 milioane de carduri bancare valide aflate in buzunarele clientilor romani, peste 2,6 milioane nu sunt active, conform datelor BNR. Cifra este in crestere fata de anul anterior, indicand ca tot mai multi romani nu isi inchid cardurile cand nu le mai utilizeaza.

Conform datelor BNR, la finalul anului 2012, bancile din Romania aveau in portofolii 13,7 milioane de carduri valide, dintre care marea majoritate, respectiv 11,4 milioane, sunt carduri de debit, si aproape 2,3 milioane sunt carduri de credit.

Statistica include toate cardurile, atat cele ale populatiei cat si cele business, detinute de companii.
Indiferent de detinatorul cardului, statistica indica o crestere pozitiva a numarului de carduri, dar si o evidenta alarmanta. O pondere importanta din aceste carduri nu este utilizata.

La finalul lunii decembrie, peste 2,6 milioane carduri nu erau active, ceea ce inseamna ca in perioada de raportare, respectiv ultimul trimestru, nu s-a mai facut niciun fel de tranzactie prin intermediul acestora. Numarul este in crestere cu 50.000 de carduri fata de anul anterior.

Mentinerea inactiva a unui crad nu inseamna insa ca acesta nu mai este valid. Cardul poate fi oricand utilizat pentru retrageri de numerar din cont, plati la comercianti, plati online, atunci cand este cazul.
Iar pentru facilitatea de a detine un card valid, bancile solicita comisioane, chiar daca respectivul instrument nu este folosit.

Un card nefolosit nu te scapa de comisioane

Numarul mare de carduri inactive indica faptul ca multi romani nu stiu ca un card nu se va anula automat, daca nu este folosit si nici ca odata cu parasirea locului de munca, angajatorul nu ii va inchide automat si cardul bancar.

Astfel, clientii isi pastreaza soldul zero si tin cardul uitat in portofel sau aruncat intr-un sertar, crezand ca astfel el va fi inchis.

Situatie este insa cu totul alta. Bancile continua sa perceapa comisioane pentru utilizarea lui. In unele cazuri, aceste comisioane se transforma in datorii afrerente facilitatii de overdraft si implica si dobanda. Iar, si mai grav, in unele situatii clientii pot fi raportati la Biroul de credit ca restantieri.

Astfel, daca aveti acum un card in buzunar pe care nu il mai utilizati, mergeti la banca si solicitati inchiderea contului si a cardului atasat. Altfel, daca vreodata veti dori sa mai colaborati cu banca respectiva, va trebui sa platiti mai intai toate datoriile acumulate pe cardul nefolosit.  

Alte articole din Plati

Plati

Reguli mai clare pentru consumatorii europeni de servicii financiare

Parlamentul European a adoptat raportul privind serviciile financiare de retail. Documentul reprezinta un raspuns la planul de actiune al Comisiei Europene de a facilita cumpararea de servicii financiare transfrontaliere pe pietele financiare europene, in conditii de protectie sporita a consumatorilor. Citeste mai mult

Cum se schimba obiceiurile financiare ale romanilor?

Peste doua treimi dintre participantii la cursurile de educatie financiara BaniIQ si comert online Banii pe Net au reusit sa economiseasca in ultimele sase luni, iar un procent similar din cei care au finalizat cursurile utilizeaza instrumente de monitorizare a cheltuielilor lunare, arata un studiu privind impactul celor doua programe. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook