Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Agentii de marketing creeaza confuzie intre asigurari si pensii private

Autor: Conso |

Publicat in: Pensii

 

Agentii de marketing au creat confuzie in randul populatiei, deoarece nu explica clientilor diferentele intre asigurarile de viata si fondurile de pensii facultative, afirma presedintele CSSPP.

“In piata este o confuzie foarte mare, generata de cei care vand produse, ce urmaresc castigul pe termen lung din comisioane si nu un parteneriat pe termen lung cu clientul”, a precizat Mircea Oancea, presedintele Comisiei de Supravegehere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), in cadrul unei conferinte XPRIMM.

Asigurarile de viata cu componenta investitionala (unit-linked) permit clientilor sa-si incaseze suma acumulata sub forma unei rente anuale, fiind promovate de asiguratori ca planuri de pensii.

Acestea difera de fondurile de pensii facultative, produs dedicat exclusiv obtinerii unor venituri suplimentare la pensionare.

Alte articole din Pensii

Pensii

Exista riscul nationalizarii pensiilor private obligatorii?

Situatia sistemului de pensii private obligatorii din Romania (Pilonul II) este intens dezbatuta in aceste zile, pe fondul reluarii discutiilor cu privire la riscul ca acesta sa fie desfiintat, iar sumele colectate in conturile clientilor nationalizate. Citeste mai mult

Pensia privata, din nou in pericol de nationalizare

Nationalizarea pensiilor private obligatorii revine in discutie dupa ca, de doi ani incoace, contributia la acest sistem a fost aproape inghetata. Anul trecut, majorarea a fost de doar 0,1 puncte procentuale, la 5,1%, desi in 2016 ar fi trebuit sa ajunga la 6% din salariul brut, iar anul acesta a fost mentinuta la acelasi nivel. Citeste mai mult

Facebook