Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Provizioanele crescute au erodat profitul net al BRD cu 14%

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

Profitul net al BRD a scazut la 367 milioane lei in semestrul I din 2010, cu 13,7% mai mic fata de perioada similara din 2009. Cauza principala a reprezentat-o cresterea provizioanelor.

Raportul cost/venituri s-a situat la 39%, in scadere cu 4,8 puncte procentuale fata de 30 iunie 2009. Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost de 16,1%.

In ceea ce priveste costul net al riscului, acesta a urcat de la 408 milioane lei in prima jumatate a anului anterior la 628 milioane lei in iunie 2010.

"Activitatea bancii este afectata de prelungirea crizei economice, care se traduce in mediul bancar printr-un ritm scazut al cererii de produse bancare, respectiv printr-un nivel ridicat al costului net al riscului. Eficienta operatiunilor BRD a fost sustinuta de masurile interne de control al cheltuielilor, care au contribuit la obtinerea unui foarte bun raport cost-venit", a declarat Guy Poupet, presedintele - director general al BRD.

BRD a acordat credite in valoare totala de 34,5 miliarde lei in aceeasi perioada, ceea ce a determinat o crestere cu 7,1% fata de jumatatea lui 2009. In vreme ce populatia a contractat cu 5% mai multe credite, companiile au imprumutat cu 9,2% mai mult.  

Pe de alta parte, depozitele clientelei inregistrau la sfarsitul primului semestru din 2010 o crestere cu 7,8%, pana la 31,4 miliarde lei.

Alte articole din Investitii

Investitii

Ce probleme intampina consumatorii europeni de produse financiare?

Comisia Europeana a publicat studiul privind produsele de investitii de retail care confirma dificultatile cu care investitorii individuali se confrunta in momentul in care vor sa cumpere un astfel de produs. Federatia consumatorilor europenei saluta publicarea studiului, insa considera ca este limitat in constatarile sale. Citeste mai mult

Ce masuri se iau pentru protectia investitorilor in produse riscante?

Produsele financiare extrem de riscante tenteaza tot mai agresiv consumatorii insuficient educati financiar. De aceea, autoritatile interne si internationale, dar si principalele retele de socializare si motoare de cautare au anuntat masuri de protectie a consumatorilor si de limitare a publicitatii agresive pentru aceste produse. Citeste mai mult

Facebook