Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Profitul Teraplast se comprima din cauza preturilor de vanzare mai mici

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

Teraplast a inregistrat un profit net de 12,7 milioane lei in primele 9 luni din acest an, cu 6,2% mai mic decat in perioada similara din 2009. Cauza principala a fost scaderea pretului de vanzare.

Desi cifra de afaceri a companiei a crescut cu 15%, cheltuielile s-au majorat intr-un ritm mai inalt (+17%), ceea ce a dus la scaderea profitului operational cu aproape 10%.

Cel mai mult au crescut cheltuielile cu materii prime si materiale (+25%), care au cea mai mare pondere in totalul cheltuielilor de exploatare.

“A existat o presiune puternica pe pretul de vanzare, astfel ca nu s-a reusit in intregime absorbtia cresterii de pret a materiilor prime in pretul final de vanzare”, precizeaza raportul companiei.

“La nivelul trimestrului III nu au existat imbunatatiri semnificative ale mediului economic, din contra am resimtit o scadere a ritmului de achizitii pentru lucrari de infrastructura, datorata pe de o parte perioadei de concedii, iar pe de alta parte prudentei pe care firmele de constructii o manifesta in privinta demararii de noi lucrari sau continuarii lucrarilor incepute, ca urmare a incertitudinii incasarilor”, afirma directorul general al companiei, Florin Urite.

Teraplast este furnizor de solutii si sisteme in domeniul constructiilor si instalatiilor, avand o cota de piata de 42% pe piata locala de tubulatura PVC.

Alte articole din Investitii

Investitii

Oferta publica Digi, succes incontestabil dar cu surprize

Succesul inregistrat de oferta publica primara a operatorului telecom Digi Communications a surprins participantii la piata de capital din Romania. Oferta s-a incheiat miercuri la ora 12.00 insa, cu o seara inainte, subscrierea ajunsese la 2783% (aproximativ 75,92 milioane de actiuni Digi), pe segmentul de retail negarantat. Citeste mai mult

BVB se indeparteaza de statutul de piata emergenta

Rezultatele inregistrate de Bursa de Valori Bucuresti (BVB) in 2016 sunt departe de a conduce catre indeplinirea principalului obiectiv al institutiei, acela de a trece de la statutul de piata de frontieraa la cel de piata emergenta. Atat numarul, cat si valoarea tranzactiilor au scazut anul trecut fata de 2015. Citeste mai mult

Facebook