Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Femeile obtin randamente mai bune decat barbatii

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

Femeile fac mai putine tranzactii decat barbatii, dar obtin, in medie randamente mai bune, sunt orientate catre investitii pe termen lung, cu un grad de risc mai redus si cer sfatul unor specialisti atunci cand investsc mai mult decat barbatii. Cu toate acestea, lumea financiara este dominata de barbati, reiese dintr-o analiza Certinvest.

In randul clientilor Certinvest, femeile detin o pondere de 41%, manifestand preferinta pentru fondurile orientate spre instrumente cu venit fix. In fondurile diversificate si de actiuni, femeile reprezinta 42%, reiese din datele companiei.

Potrivit analizei citate, pe piata romaneasca de capital, in ultimii ani se observa o crestere a numarului de femei care investesc in fonduri de investitii prin intermediul societatilor de administrare a investitiilor si o toleranta mai mare la risc. Astfel, pe langa conservarea capitalului, obiectivul vizat este obtinerea unui randament superior, dar cu intelegerea riscurilor asumate.

In termeni de preferinte, fmeile detin mai multe actiuni din domeniul alimentar si farmaceutic, in timp ce barbatii sunt dispusi sa aiba detineri in sectoarele de tehnologie si industrie.
               
Conform unor studii de specialitate, femeile asociaza banii cu siguranta, independenta si un anumit stil de viata, fiind orientate mai mult spre orizonturi lungi de timp si obiective privind familia. In schimb,  barbatii sunt concentrati pe atingerea unor obiective financiare pe termen scurt, care sa ii propulseze in plan social.

Femeile au tendinta de a analiza mai mult inainte de a lua decizii de investitii si prefera sa consulte un specialist in domeniu, avand o toleranta moderata la risc. Astfel, ponderea actiunilor cu grad ridicat de risc este mult mai mare in portofoliul unui barbat, pe cand femeile tind sa investeasca mai mult in obligatiuni si alte instrumente mai putin volatile.

„Daca analizam doua portofolii, administrate de manageri de sex opus, randamentul este oarecum similar, sa spunem 5%. Diferenta consta in faptul ca in varianta unui manager barbat randamentul se poate situa oriunde intre -5% si 15%, dar cel mai probabil va fi 5%, in timp ce in varianta feminina randamentul poate fi intre 3% si 8%, dar cel mai probabil va fi 5%”, se arata in analiza Certinvest.

In privinta cunostintelor financiare necesare in luarea deciziilor, barbatii sunt, in general, increzatori ca stiu mai multe decat stiu in realitate, in timp ce femeile isi subevalueaza nivelul de cunostinte, se mai arata in analiza Certinvest.

Realizatorii analizei citeaza si un studiu SigFig care a urmarit, in 2014, active de peste 300 de miliarde de dolari, din care reiese faptul ca femeile au obtinut un randament mediu de 4,7% iar barbatii 4,1%. 

In ceea ce priveste ponderea managerilor de sex feminin pe piata de capital romaneasca, in ultima perioada se poate observa o tendinta de crestere, dar care ramane deficitara fata de nivelurile propuse de UE, conform carora ponderea femeilor in pozitii manageriale ar urma sa ajunga la 40% pana in 2017.

Alte articole din Investitii

Investitii

Ministerul Finantelor va emite titluri de stat pentru populatie

Romanii vor putea cumpara titluri de stat, asemenea, bancilor, prin intermediul Trezoreriei. Emisiunile vor fi stabilite de Ministerul Finantelor Publice, iar titlurile vor putea fi cumparate de populatie fara comision. In plus, dobanda obtinuta de detinatorii de titluri nu va fi impozabila, anunta Ministerul. Citeste mai mult

BVB - din nou contra curentului

Intr-o lume in care semnele de ingrijorare de pe pietele financiare internationale se inmultesc de la o zi la alta, Bursa de Valori Bucuresti se bucura vremelnic de o decizie a statului care, pe termen mediu si lung, va afecta toti investitorii. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook