Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cotatiile de pe platformele Forex pot ascunde capcane

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Investitii

 
Cotatiile de pe platformele Forex pot ascunde capcane Cotatiile de pe platformele Forex pot ascunde capcane

Platformele de tranzactionare Forex oferite populatiei nu permit accesul la o piata centralizata, cu multi vanzatori si cumparatori, asa cum se intampla cu solutiile online de tranzactionare la bursa. Deseori, utilizatorii ajung sa faca tranzactii direct cu dealerul, de care depinde si stabilirea pretului de tranzactionare.

Mesajele utilizate in promovarea platformelor Forex dau impresia publicului neavizat ca ii permit accesul pe o piata globala a tranzactiilor valutare, unde se intalnesc cumparatorii si vanzatorii din toata lumea.

Platformele Forex nu constituie insa o bursa de valori, care aduna multi cumparatori si vanzatori, ce lanseaza ordine la preturi diferite, conform Asociatiei Nationale a Tranzactiilor Futures din Statele Unite (singura tara unde aceste platforme sunt reglementate).

Singura contrapartida (cel cu care clientul face tranzactii) este de multe ori chiar dealerul, potrivit asociatiei americane de profil. Cum tranzactiile valutare sunt jocuri cu suma nula, toti banii pe care ii pierde clientul ajung in buzunarul celeilalte parti.

Din acest motiv, utilizatorii trebuie sa conteze pe integritatea dealerului de a-i oferi un pret de tranzactionare corect.

Statele Unite au impus reguli stricte pentru cotatii


In vederea asigurarii unui protectii mai bune a consumatorilor, Comisia pentru Tranzactii Futures (Commodity Futures Trading Commission - CTFC) din Statele  Unite a decis sa reglementeze aceste platforme, incepand din octombrie 2010. In prezent, toti furnizorii de servicii Forex trebuie sa obtina o autorizatie pentru a functiona in Statele Unite, iar preturile de tranzactionare sunt supuse unor reguli mai stricte, fiind interzisa orice manipulare a acestora de catre dealeri.

Chiar si asa, autoritatile au fost nevoite sa intervina, dupa ce au descoperit ca unii dealeri influentau preturile in dezavantajul clientilor. Ei aplicau ajustari asimetrice, atunci cand preturile pietei se modificau la introducerea ordinului de tranzactionare.

De exemplu, intre momentul in care ordinul este lansat si momentul in care este inregistrat in sistem trece un anumit timp, in care pretul pietei se poate modifica. In aceste situatii, unii dealerii foloseau parametrii de ajustare, care erau insa asimetrici, in detrimentul clientului.

Alte platforme solicita clientilor sa reconfirme in mod repetat tranzactia la noul pret, insa numai atunci cand pretul se misca in dezavantajul dealerului, impiedicand clientul sa beneficieze de un castig potential.

Conform noilor regului impuse de CFTC valabile din 26 martie 2012, ajustarile trebuie sa fie in permanenta uniforme. Brokerii sunt obligati sa faca public mecanismul de stabilire a preturilor si sa asigure ca materialele de promovare explica acest aspect clientilor interesati. Evident, aceste reguli se aplica doar dealerilor autorizati in Statele Unite.

In Romania, dealerii Forex nu sunt reglementati

Din aceasta perspectiva, clientii din Romania ar trebuie sa fie extrem de atenti atunci cand isi selecteaza dealerul Forex.

Verificarile ar trebui sa inceapa chiar cu informatii despre tara de provenienta, existenta autorizatiei de la institutiile de supraveghere financiara din tara de origine si detalii despre mecanismul de stabilire a preturilor de tranzactionare in cadrul platformei.

In cazul in care nu pot fi gasite informatii relevante in aceste sens, clientii ar trebui sa fie extrem de precauti in a deschide un cont. In plus, indiferent de ce spun agentii de vanzari ai dealerului, tranzactiile Forex sunt extrem de riscante si nu ar trebui niciodata investite decat sume pe care iti permiti sa le pierzi.

Alte articole din Investitii

Investitii

Instrument de promovare pentru companiile listate

Bursa de Valori Bucuresti (BVB) isi diversifica modalitatile de promovare a companiilor listate in fata investitorilor. Institutia pregateste lansarea unui portal care va contine informatiile referitoare la o companie grupate in acelasi loc. In plus, acestea vor fi extinse fata de cele existente in prezent. Citeste mai mult

Puteri sporite pentru EIOPA in protectia consumatorilor

Implementarea reglementarilor europene care vizeaza produsele financiare complexe (PRIIPs) merge mai departe. Comisia Europeana a finalizat, recent, cadrul de reglementare care ofera EIOPA mai multe parghii pentru a interveni in cazul produselor de investitii care afecteaza protectia consumatorilor. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook