Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Companiile listate au restante mari la comunicarea cu investitorii

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

Bursa de la Bucuresti se zbate de ani buni sa depaseasca statutul de piata de frontiera si sa devina piata emergenta. Asta inseamna mai multi investitori, dar si mai multe companii la cota Bursei. Dincolo de asta, insa, nici societatile listate nu ofera potentialilor investitori informatii suficiente pentru a-i convinge sa cumpere actiuni.

Acest aspect reiese dintr-un studiu intern realizat de Bursa de Valori Bucuresti, intitulat ”Carta Alba a comunicarii Companiilor Listate”, pentru a evalua informatiile furnizate de companiile listate pe piata reglementata, prin intermediul paginilor de Internet proprii.

In cadrul studiului, care cuprinde 83 de societati listate, au fost verificate de catre specialistii Bursei informatii privind prezenta sau inexistenta versiunilor in limba romana sau in limba engleza a sectiunii pentru Relatia cu Investitorii (IR). In acest caz, s-a descoperit ca o treime dintre companiile analizate (28) nu prezinta informatiile mentionate in limba engleza, iar una nu le prezinta nici macar in limba romana.

Majoritatea societatilor nu publica pe pagina de Internet pretul actiunilor

Totodata, s-a verificat existenta sau absenta informatiilor cu privire la pretul actiunilor companiei. La acest capitol, situatia poate fi catalogata ca fiind catastrofala, avand in vedere ca 72 din cele 83 de companii analizate (aproape 87%) nu au pe propria pagina de internet informatii cu privire la pretul propriilor actiuni. Mai mult, peste un sfert dintre societati (25) nu mentioneaza nici macar faptul ca sunt listate la BVB pe pagina de internet.

De asemenea, s-a analizat masura in care a fost inclusa pe pagina de Internet o sectiune separata dedicata Guvernantei Corporative. Nici aici lucrurile nu arata prea bine. 40 dintre companiile analizate, deci aproape jumatate, nu au o astfel de sectiune pe web-site-ul propriu.

In aceste conditii, reprezentantii BVB sustin ca, analiza, care isi propune sa evidentieze punctele forte si punctele slabe ale fiecarui website al unei companii listate, are ca scop final imbunatatirea comunicarii companiilor listate cu investitorii, in mediul online, prin evaluarea fiecarei pagini de internet si identificarea aspectelor care pot fi remediate.

”In era digitala, prezenta in mediul online printr-o pagina de Internet este un element de baza pentru orice companie. Aceasta reprezinta cea mai simpla modalitate prin care un investitor sau un potential investitor intra in contact cu societatea. De aceea, este crucial ca toate informatiile de interes public sa fie furnizate intr-un mod structurat, usor de accesat si de citit: prezentarea companiei, ultimele noutati din viata companiei, rapoartele financiare si alte raportari curente, informatii legate de Adunarile Generale ale Actionarilor, etc. Existenta unei pagini de Internet, atat in limba romana, cat si in limba engleza, creste sansele ca investitorii sa se informeze despre un emitent si sa ia o decizie de investire”, a declarat directorul general al BVB, Ludwik Sobolewski.

In urmatoarea analiza, BVB va prezenta si numele companiilor

Reprezentantii BVB sustin ca activitatile de Relatii cu Investitorii au rolul de consolida buna reputatie a companiei, prin oferirea de informatii complete si exacte cu privire la emitent. ”Cu cat sunt efectuate mai bine aceste activitati, cu atat va fi mai mare interesul analistilor si investitorilor si, in cele din urma, va creste atat activitatea de tranzactionare, cat si pretul actiunilor. Toti acesti factori contribuie la obtinerea unor conditii mai bune atunci cand vine vorba de accesarea cu succes a finantarii”, se subliniaza in documentul BVB.

In perioada urmatoare, Bursa sustine ca va mentine sub observatie acest aspect si va contacta emitentii pentru a identifica nevoile acestora in vederea ajustarii paginilor de Internet, astfel incat acestea sa fie usor accesibile investitorilor si potentialilor investitori.

Deocamdata, institutia a decis sa nu publice denumirea companiilor analizate, insa urmatoarea varianta va dezvalui si numele acestora precum si re-evaluarea paginii de Internet.

Alte articole din Investitii

Investitii

Instrument de promovare pentru companiile listate

Bursa de Valori Bucuresti (BVB) isi diversifica modalitatile de promovare a companiilor listate in fata investitorilor. Institutia pregateste lansarea unui portal care va contine informatiile referitoare la o companie grupate in acelasi loc. In plus, acestea vor fi extinse fata de cele existente in prezent. Citeste mai mult

Puteri sporite pentru EIOPA in protectia consumatorilor

Implementarea reglementarilor europene care vizeaza produsele financiare complexe (PRIIPs) merge mai departe. Comisia Europeana a finalizat, recent, cadrul de reglementare care ofera EIOPA mai multe parghii pentru a interveni in cazul produselor de investitii care afecteaza protectia consumatorilor. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook