Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Institutiile financiare trebuie sa faca ceea ce este corect, nu ceea ce este legal

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Mesajul pe care autoritatile europene de supraveghere il transmit catre industria financiara este sa inceteze sa faca ceea ce este legal in relatia cu clientul si faca ceea ce este corect. Doar in acest mod, bancile, societatile de asigurare sau fondurile de pensii pot castiga increderea consumatorilor.

“Furnizorii de servicii financiare ar trebui sa inceteze sa faca ceea ce este legal si sa inceapa sa faca ceea ce este corect”, este mesajul pe care presedintele Autoritatii Europene pentru Asigurari si Pensii Ocupationale, Gabriel Bernardino, l-a transmis industriei financiare, ocazia conferintei anuale a institutiei.

Aceasta atitudine proactiva va preveni in mod sigur vanzarile inselatoare de produse financiare, va ajuta la crearea unor produse mai bune si va creste increderea consumatorilor in serviciile financiare, a precizat Bernardino.

Chiar daca acest mesaj a fost directionat catre industria pensiilor private si a asigurarilor, el este valabil deopotriva pentru banci si fonduri de investitii.

Conso.ro tocmai a semnalat recent cum o astfel de practica poate afecta negativ consumatorii. Clientii BCR primesc in unitati informatii despre DAE care nu corespund cu suma totala de rambursat, banca motivand aceasta practica prin respectarea prevederilor legale.

Alte articole din Info banci

Info banci

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Opinii recente

de Silviana Chisu

"Aveam un libret de economii pus pe numele meu demult, din anii 2000. Am cerut incasarea sumei de bani anul acesta (2017). ..."

Facebook