Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Comisia Europeana vrea sanctiuni mai dure pentru bancile care incalca drepturile clientilor

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 
Comisia Europeana vrea sanctiuni mai dure pentru bancile care incalca drepturile clientilor Comisia Europeana vrea sanctiuni mai dure pentru bancile care incalca drepturile clientilor

Comisia Europeana si-a propus sa completeze cadrul legislativ aferent sectorului bancar, inclusiv prin armonizarea sanctiunilor posibile, astfel incat sa limiteze abuzurile aduse consumatorilor.

In consecinta, una dintre directiile pe care Comisia Europeana o va adopta este armonizarea legislatiilor nationale din toate statele membre pentru ca nivelul amenzilor ce pot fi aplicate bancilor sa fie acelasi, indiferent de tara.

“Sanctiunile din sectorul financiar sunt extrem de neunitare, fapt ce duce la practici diferite in randul autoritatilor de supraveghere”, au precizat oficialii europene.

De asemenea, Comisia va aduce si propuneri legislative care vor pune accent pe drepturile consumatorilor in relatia cu institutiile financiare si va revizui reglementarile privind schema de garantare a depozitelor bancare.

“Astazi Comisia lanseaza initiativa finala de a completa reforma din sectorul serviciilor financiare. Aceasta face parte din agenda mai larga de a stabiliza, consolida si de a restaura o crestere sanatoasa pentru economia europeana”, a completat Jose Manuel Barosso, presedintele Comisiei Europene.

Modificarile urmeaza a fi adoptate de Comisie intr-un interval de timp cuprins intre 3 si 9 luni si vor fi prezentate Consiliului UE si Parlamentului European.

Alte articole din Info banci

Info banci

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Facebook