Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Banca Romaneasca, obligata sa modifice 27.000 de contracte

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Banca Romaneasca este obligata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sa modifice 27.000 de contracte de credit pana pe 3 septembrie, a anuntat luni, presedintele ANPC, Marius Dunca. In plus, banca a primit o amenda de 40.000 de lei, pentru pentru incasare ilegala de comisioane.

Presedintele ANPC a spus ca este vorba despre doua tipuri de credite, respectiv unul ipotecar si unul de nevoi personale, pentru care banca a incasat unele comisioane, incepand din 2010, modificand contractele originale din 2006.

Astfel, pentru un credit ipotecar din 2006 comisionul de analiza era zero iar comisionul de administrare a creditului era de 1%, platibil din credit la data primei utilizari. Cu toate acestea, banca a perceput din 21 iunie 2010 pana la momentul analizarii petitiilor si un comision de administrare de cont curent. Conform OUG 50, pentru creditul acordat, creditorul poate percepe numai comision de analiza dosar, comision de administrare sau comision de administrare cont curent. ANPC a precizat ca banca avea in portofoliu, la 30 iunie 2015, aproximativ 12.000 de contracte de credit ipotecar.

Presedintele ANPC a mai spus ca, din acest moment, banca nu mai are voie sa incaseze comisionul, iar consumatorii pot da in judecata operatorul financiar pentru recuperarea banilor incasati fara temei legal.

De asemenea, ANPC a analizat si un credit de nevoi personale, pentru care initial banca nu a perceput comision de analiza si nici comision de administrare a creditului, iar comisionul de monitorizare a creditului era de 0,3%, platibil lunar impreuna cu rata de credit. Pe graficul de rambursare apare, in 2010, o majorare a comisionului de administrare de la zero la 0,3%, desi in actul aditional se precizeaza ca este zero. 15.000 de contracte ale bancii sunt in aceasta situatie.

Alte articole din Info banci

Info banci

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Cehia pregateste taxarea suplimentara a bancilor

Taxarea suplimentara a bancilor tinde sa se extinda in Europa. Autoritatile din Cehia au anuntat, recent, ca vor propune implementarea unei astfel de taxe pentru a sprijini finantarea scolilor si a infrastructurii, dar si pentru a limita scoaterea profiturilor din tara, scrie Reuters. Citeste mai mult

Opinii recente

de Lidia Predescu

"Buna ziua ! Sa descriu experienta cu brd finance. . Am facut o rata la brd finance in magazinul dedeman pentru achizitionare materiale constructii. . bun totul ..."

Facebook