Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Antreprenorii se indreapta spre comert, servicii si agricultura

Autor: Marius Serban |

Publicat in: IMM

 

Cele multe afaceri noi aparute in 2012 s-au indreptat spre comert, servicii si agricultura. Initiativele din industrie se mentin insa la cote reduse. Numarul de IMM-uri nou-infiintate a fost cu aproape 5% mai mic decat in anul anterior.

In cursul lui 2012, s-au inmatriculat 125.600 de agenti economici, fata 132.000 in 2011. Pe de alta parte, numarul de suspendari a crescut usor (pana la 24.000 in 2012), iar dizolvarile s-au dublat (de la 11.000 in 2011 la 22.000 in 2012). 

In ultimii 2 ani, la fiecare noua inmatriculare a avut loc sistarea activitatii unei firme, arata ultimul raport anual realizat de Fundatia Post-Privatizare (FPP). Comparativ cu 2009 si 2010, situatia s-a imbunatatit, deoarece in acea perioada, se infiinta o firma si dispareau doua. Pe de alta parte, in 2008, se infiintau 4 firme si disparea numai una.

Sectoarele economice preferate de agentii economici care au inceput o afacere noua in 2012 au fost comertul (29,2%) si agricultura (16,5%). In domeniul larg, al serviciilor de turism si restaurante, transporturi, informatii si comunicatii, au fost inregistrate aproape 40% dintre noile inmatriculari.

O dinamica rapida s-a observat in domeniul energetic, unde numarul de firme noi s-a dublat. Ponderea lor in total este insa scazuta (1,2%).

Initiativele noi din agricultura si energie sunt motivate de potentialul natural al Romaniei si de politicile de dezvoltare sustinute de programele guvernamentale si de cele europene, arata raportul FPP.

Comertul ramane domeniul cel mai facil de abordat de catre antreprenori, in timp ce procentul intreprinzatorilor care aleg o activitate industriala se mentine la cote scazute in ultimii 2 ani (6,2%).

Cele mai multe firme noi au aparut in regiunile Bucuresti-Ilfov (18%), Nord-Vest (16%), Nord-Est (12%) si Sud-Muntenia (12%). La polul opus sunt regiunile Vest si Sud-Vest Oltenia, cu ponderi de 10%.

Raportul semnaleaza ca exista o corelatie directa intre gradul de dezvoltare economica si initiativele antreprenoriale, in sensul ca in regiunile unde mediul de afaceri este consolidat se pun mai usor bazele unor altor afaceri.

Alte articole din IMM

IMM

Creditele de la stat ar trebui sa mearga doar la tineri si exclusiv pentru educatie

Programul de creditare a populatie “Investeste in tine”, anuntat de Guvern, ar trebui sa se adreseze doar tinerilor de pana in 30 de ani si exclusiv pentru studii, indiferent daca sunt angajati sau nu, sustin reprezentantii Consiliului pentru IMM-uri. Citeste mai mult

Firmele mici primesc sprijin de la stat pentru digitalizare

Firmele mici si mijlocii din Romania vor putea beneficia de ajutor de la stat pentru digitalizarea afacerii. Programul, anuntat de ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, consta in acordarea unui voucher in valoare de 3.000 de euro in acest scop. Citeste mai mult

Opinii recente

de Dinca Adrian

"Am avut o experienta de cosmar la Banca transilvania, incompetenta si neatentia au fost de vina,Am vandut o casa si banii nu nu ..."

Facebook