Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Peste 100 de clienti Raiffeisen vor porni procesul colectiv impotriva bancii

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Credite nevoi personale

 
Peste 100 de clienti Raiffeisen vor porni procesul colectiv impotriva bancii Peste 100 de clienti Raiffeisen vor porni procesul colectiv impotriva bancii

Peste 100 de clienti Raiffeisen Bank au decis sa demareze procesul coletiv impotriva bancii, deoarece sunt nemultumiti de modul in care banca a raspuns solicitarilor de conciliere. Aceasta este cea de a treia banca care va fi chemata in instanta de catre un grup de clienti, dupa BCR si Volksbank.

La mijlocul lunii noiembrie, clientii au invitat Raiffeisen Bank la conciliere, solicitand modificarea clauzelor considerate abuzive in contractele de credit, restituirea sumelor platite in plus, precum si calcularea dobanzilor in functie de indici monetari de referinta.

Potrivit casei de avocatura Piperea&Asociatii, care va reprezenta clientii in instanta, banca se aratase initial deschisa la rezolvare, pe cale amiabila, a litigiului cu clientii.

In acest sens, reprezentatii bancii si-au aratat disponibilitatea de a analiza propunerea clientilor.

In cadrul unei intalniri, s-a stabilit o procedura prin care sa se asigure analiza fiecarui dosar de credit. “Fiecare client urma sa stie cand trebuie trimis dosarul sau, cine il va solutiona si in ce interval de timp. Rezulta deci ca, fiecare client al Raiffeisen Bank, avea o sansa in a se elimina clauzele abuzive din contractele de credit incheiate cu aceasta banca”, se arata intr-un comunicat de presa emis de casa de avocatura.

Clientii nu mai au rabdare sa astepte raspunsul bancii


Ulterior insa, banca si-a schimbat abordarea. In loc sa analizeze propunerea cu privire la algoritmul de calcul al ratei dobanzii, Raiffeisen a raspuns ca la data intrarii in vigoare a OUG nr. 50/2010, dobanda era stabilita in mod legal, informeaza Piperea&Asociatii.

Totodata, casa de avocatura nu a fost multumita de modul in care banca urma sa analizeze dosarele clientilor, deoarece procedura de lucru nu a fost comunicata, raspunsul primit fiind evaziv, de genul “vom raspunde acestor solicitari intr-un timp foarte scurt”.

“Fata de atitudinea ulterioara a Raiffeisen Bank, in prezent, nu se poate decat sa se constate ca interesul pentru rezolvarea pe cale amiabila a litigiului referitor la caracterul abuziv al contractelor de credit incheiate de consumatori cu aceasta banca, a fost doar o iluzie”, au declarat reprezentantii Piperea&Asociatii.

Ei considera ca desi aparent exista o invitatie la analiza “dosar cu dosar” a solicitarilor clientilor, in realitate, se doreste o amanare a procesului colectiv impotriva bancii.

“In fata lipsei de consecventa in atitudinea Raiffeisen Bank, ramane ca instanta de judecata sa se pronunte in acest caz”, precizeaza casa de avocatura ce reprezinta clientii bancii.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Opinii recente

de Emil Mugurel Ana

"Detin un produs unit-linked Activ Plus la ing de mai bine de 10 ani si mi-e groaza sa fac un calcul mai detaliat ..."

Facebook