Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

OUG 50: BCR denunta actele aditionale acceptate tacit

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

BCR a anuntat ca va denunta actele aditionale acceptate tacit de clienti, in baza OUG 50. Decizia bancii vizeaza evitarea interpretarilor privind structura de costuri aplicabila creditelor in sold.

Clientii care aveau credite in derulare la momentul intrarii in vigoare a OUG 50, respectiv 21 iunie 2010, se vor intoarce la conditiile initiale din contract, cu exceptia unor mici exceptii.

Astfel, rata dobanzii va fi exprimata din nou in functie de rata de referinta interna a BCR, revizuibila semestrial.

Structura comisioanelor se mentine simplificata, iar banca va continua sa perceapa un singur comision lunar de administrare, care inglobeaza si comisionul de urmarire risc.

Pe de alta parte, comisionul de rambursare anticipata ramane de cel mult 1%, conform legii.

“Decizia bancii a vizat evitarea interpretarilor contradictorii cu privire la structura de costuri aferenta contractelor de credit convenite de comun acord de catre banca si clienti la momentul semnarii”, se precizeaza in comunicarea BCR.

BCR nu a dorit sa ofere o statistica a numarului contractelor de credit pentru care prevederile OUG 50 au fost aplicate prin acceptare tacita.

Conform Curtii Constitutionale insa, bancile nu pot anula actele aditionale emise in baza OUG 50 fara acordul clientilor.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce se intampla cu dobanzile la creditele de nevoi personale?

In ciuda scaderii accentuate a dobanzilor la depozite si pe piata interbancara, creditele de nevoi personale continua sa aiba costuri impovaratoare. Doar cateva banci ofera pe piata locala astfel de imprumuturi in lei cu o dobanda anuala efectiva (DAE) sub 10% pe an. Citeste mai mult

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Facebook