Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

OUG 50: BCR denunta actele aditionale acceptate tacit

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

BCR a anuntat ca va denunta actele aditionale acceptate tacit de clienti, in baza OUG 50. Decizia bancii vizeaza evitarea interpretarilor privind structura de costuri aplicabila creditelor in sold.

Clientii care aveau credite in derulare la momentul intrarii in vigoare a OUG 50, respectiv 21 iunie 2010, se vor intoarce la conditiile initiale din contract, cu exceptia unor mici exceptii.

Astfel, rata dobanzii va fi exprimata din nou in functie de rata de referinta interna a BCR, revizuibila semestrial.

Structura comisioanelor se mentine simplificata, iar banca va continua sa perceapa un singur comision lunar de administrare, care inglobeaza si comisionul de urmarire risc.

Pe de alta parte, comisionul de rambursare anticipata ramane de cel mult 1%, conform legii.

“Decizia bancii a vizat evitarea interpretarilor contradictorii cu privire la structura de costuri aferenta contractelor de credit convenite de comun acord de catre banca si clienti la momentul semnarii”, se precizeaza in comunicarea BCR.

BCR nu a dorit sa ofere o statistica a numarului contractelor de credit pentru care prevederile OUG 50 au fost aplicate prin acceptare tacita.

Conform Curtii Constitutionale insa, bancile nu pot anula actele aditionale emise in baza OUG 50 fara acordul clientilor.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Facebook