Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Consumatorii de servicii financiare solicita autoritatilor sa nu le sacrifice interesele

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

APC-Romania a solicitat autoritatilor, printr-o scrisoare deschisa, sa revina asupra deciziilor de a nu adopta legea falimentului personal si de a nu reglementa zona recuperarii de creante.

 “Aceasta abordare nu inseamna nimic altceva decat perpetuarea unui dezechilibru al drepturilor si obligatiilor consumatorilor romani in favoarea institutiilor financiare. Si asta in ciuda faptului ca adevaratele victime ale crizei financiare – care a fost generata de comportamentul de piata al institutiilor financiare – sunt consumatorii”, se precizeaza in scrisoarea transmisa de asociatia de consumatori presedintelui tarii, primului-ministru, ministrului Finantelor Publice si guvernatorului BNR. 

Autoritatile si-au luat angajamentul, in cadrul Planului National de Reforma trimis catre Comisia Europeana ca, cel putin in urmatoarele 12 luni, sa nu adopte legea falimentului personal. Motivatia autoritatilor provine din faptul ca o astfel de reglementare ar putea “submina disciplina debitorilor”.

De asemenea, guvernul si-a asumat ca in urmatorul an sa nu aiba nicio initiativa legislativa privind zona recuperatorilor de creante.

“Atata vreme cat institutiile financiare straine prezente in Romania actioneaza pe piete cu reglementari mult mai stricte in privinta drepturilor consumatorilor, nu vedem niciun impediment ca aceeasi conduita sa fie adoptata si in ceea ce-i priveste pe consumatorii romani”, se afirma in scrisoarea deschisa.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Facebook