Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Clientii OTP cer ANPC lamuriri cu privire la procesul castigat cu banca

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Clientii OTP Bank inca nu stiu cum se va aplica sentinta din procesul castigat de ANPC impotriva bancii prin care se dispunea eliminearea clauzei privind stabilirea dobanzii din mai multe categorii de credite. Ei cer ANPC sa faca recurs, pentru a afla formula de calcul a dobanzii care o va inlocui pe cea considerata abuziva de prima instanta.

Un grup de clienti a transmis ANPC o solicitare in acest sens. In cazul in care Autoritatea nu va face recurs, clientii cer reprezentantilor institutiei explicatii detaliate in legatura cu noua dobanda si modul in care li se vor restitui sumele incasate abuziv.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a castigat in instanta primul proces colectiv impotriva unei banci, respectiv OTP Bank, la finalul lunii iulie, iar clauza abuziva constatata se refera la modalitatea unilaterala de stabilire a dobanzii la creditele de nevoi personale cu ipoteca.


Asta inseamna ca banca avea dreptul, conform contractului, sa modifice dobanda dupa bunul plac, fara acordul clientului. Astfel, clientii s-au trezit cu dobanzile majorate fara nicio explicatie.

In aceste conditii, banca este obligata sa elimine clauza din toate contractele similare in derulare.

Decizia a fost luata de Tribunalul Bucuresti, insa nu estedefinitiva si poate fi atacata de banca. Reprezentantii ANPC declarau, la acel moment, ca noul procent de dobanda se va aplica la soldul creditului ramas de rambursat incepand de la data de aplicare stabilita de banca, insa nu si retroactiv.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Pierderi din dobanzi pentru debitori si deponenti in 2017

Anul 2017 incepe cu vesti neplacute atat pentru debitorii, cat si pentru deponentii bancilor. In timp ce primii intra in noul an cu dobanzi usor mai mari, pentru imprumuturile in lei, cei din urma vor avea castigurile din dobanzi diminuate prin aplicarea contributiilor la sanatate, indiferent daca au si venituri din alte surse sau nu. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alex Barbu

"In data de 27 decembrie 2016 am solicitat la Raiffeisen Bank reducerea limitei de credit la cardul de cumparaturi. Am procedat ..."

Facebook