Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Clientii OTP cer ANPC lamuriri cu privire la procesul castigat cu banca

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Clientii OTP Bank inca nu stiu cum se va aplica sentinta din procesul castigat de ANPC impotriva bancii prin care se dispunea eliminearea clauzei privind stabilirea dobanzii din mai multe categorii de credite. Ei cer ANPC sa faca recurs, pentru a afla formula de calcul a dobanzii care o va inlocui pe cea considerata abuziva de prima instanta.

Un grup de clienti a transmis ANPC o solicitare in acest sens. In cazul in care Autoritatea nu va face recurs, clientii cer reprezentantilor institutiei explicatii detaliate in legatura cu noua dobanda si modul in care li se vor restitui sumele incasate abuziv.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a castigat in instanta primul proces colectiv impotriva unei banci, respectiv OTP Bank, la finalul lunii iulie, iar clauza abuziva constatata se refera la modalitatea unilaterala de stabilire a dobanzii la creditele de nevoi personale cu ipoteca.


Asta inseamna ca banca avea dreptul, conform contractului, sa modifice dobanda dupa bunul plac, fara acordul clientului. Astfel, clientii s-au trezit cu dobanzile majorate fara nicio explicatie.

In aceste conditii, banca este obligata sa elimine clauza din toate contractele similare in derulare.

Decizia a fost luata de Tribunalul Bucuresti, insa nu estedefinitiva si poate fi atacata de banca. Reprezentantii ANPC declarau, la acel moment, ca noul procent de dobanda se va aplica la soldul creditului ramas de rambursat incepand de la data de aplicare stabilita de banca, insa nu si retroactiv.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Insolventa persoanelor fizice se amana, din nou

Aplicarea Legii insolventei persoanelor fizice, prevazuta pentru data de 1 august, se amana din nou, din cauza faptului ca nu a fost dezvoltata infrastructura necesara procedurilor prevazute de lege. Guvernul urmeaza sa aprobe un act normativ in acest sens in viitoarea sedinta. Citeste mai mult

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

Opinii recente

de Viorel Susnea

"Cei mai neseriosi. Dupa ce am aplicat pentru card avantaj, sunt sunat si chemat in Pallas Moll. Acolo dupa ce am semnat un ..."

Facebook