Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Propunerea privind timbrul de mediu a fost definitivata

Autor: Conso |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Guvernul a definitivat formula de calcul a timbrului de mediu care va inlocui taxa auto. Noua formula presupune valori mai mici de plata pentru masinile vechi, in timp ce pentru autoturismele Euro5, suma de plata ramane aceeasi.

Conform propunerii guvernului, suma de plata scade cu 60% pentru masinile cu motor Euro2, cu 80% pentru cele cu motor Euro1 si cu 90% pentru non-euro.

Pentru masinile cu tehnologie Euro4 taxa va creste chiar si cu mai mult de 70%, in functie de autoturism. Si in cazul masinilor cu motor Euro3 taxa se va majora simtitor.

In cazul autoturismelor Euro5, nivelul taxei ramane acelasi, in timp ce pentru masinile Euro6, masini hibride si electrice nu se va plati niciun fel de taxa.

Noutatea este ca timbrul de mediu se va calcula in principal in functie  de emisia de CO2, luata in calcul in intregime fata de 30%, procentul in care era luata in considerare in forma actuala.  

Cine plateste timbrul?

Noua formula se va aplica doar pentru masinile din categoria M1, respectiv masini cu cel mult 9 locuri, inclusiv locul soferului.

Timbrul se va plati o singura data si reprezinta costul poluarii pentru intreaga durata de viata a masinii, fara sa fie necesar plata unei noi taxe la revanzare.

Cei care au platit taxa pana acum, in diverse forme in care aceasta a existat, nu vor mai plati timbru.

In cazul celor care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal – daca acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si cei care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei, vor plati noul timbru la prima vanzare a masinii.

“O scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate realiza, pentru ca acest lucru ar constitui discriminare si ar fi sanctionat la nivel european; de asemenea, ar genera noi procese si noi despagubiri”, au precizat reprezentantii Ministerului Mediului.

In consecinta, solutia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata a masinii.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Primele efecte ale eliminarii timbrului de mediu

Eliminarea timbrului de mediu, de la 1 februarie, isi arata primele efecte. In ianuarie, inmatricularile de masini rulate au fost practic sistate, pentru ca cei care au cumparat astfel de vehicule au asteptat eliminarea taxei. In schimb, dupa data mentionata, Registrul Auto Roman (RAR) si serviciul inmatriculari (DRPCIV) au fost luate cu asalt. Citeste mai mult

MFP insista cu programul Prima Masina, in ciuda insuccesului

Ministerul Finantelor Publice (MFP) mentine si in 2017 programul Prima Masina, desi in cei doi ani de derulare nu s-a dovedit a fi unul de succes. Plafonul alocat pentru acest an va fi insa redus la jumatate fata de anul trecut, la 50 de milioane de lei, si finantat din banii neutilizati in 2016. Citeste mai mult

Opinii recente

de Buda Cristina

"Oribil! Nu recomand nimanui, angajatii acestei banci care parea fiind printre singurele cu adevarat serioase, te mint in fata ca nu ti se ..."

Facebook