Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

De ce nu vom simti scaderea pretului petrolului la benzinariile din cartier?

Autor: Cristian Dogaru |

Publicat in: Credite auto & leasing

 
De ce nu vom simti scaderea pretului petrolului la benzinariile din cartier? De ce nu vom simti scaderea pretului petrolului la benzinariile din cartier?

O stire Bloomberg facea soferii sa tresara: contractele futures pentru petrolul Brent cu livrare in noiembrie ajunsesera la nivelul de 90,7 dolari//baril, in conditiile in care in 2014 cotatiile scazusera deja cu 18%. Inainte de a chiui insa de bucurie, sa aruncam o privire si peste indicele dolarului.

Sunt doua elemente-cheie care fac ca oscilatiile pretului petrolului sa nu se distribuie uniform in cotatiile la pompele de benzina. In primul rand, sistemul de taxe impus de state face ca aproximativ jumatate din pretul la pompa sa fie reprezentat de valoarea combustibilului, restul fiind TVA, accize, etc.

Asta inseamna ca daca pretul petrolului ar face un salt de 10% la bursele internationale, la pompe am avea aceeasi majorare doar daca marjele de rafinare, de prelucrare, transport si, nu in ultimul rand, fiscalitatea ar cunoaste evolutii similare.

Mai este insa un element la fel de important de luat in calcul cand asteptam cu infrigurare preturile la pompa: raportul valutei in care ne luam salariile cu dolarul american (cotatiile petrolului sunt in dolari). Or, din mai si pana la sfarsitul saptamanii trecute, dolarul marcase o crestere de aproximativ 10% fata de leu, evolutie ce taie o felie semnificativa din scaderea pretului petrolului pe pietele internationale.

Desi media a scos in fata „explicatia FMI” pentru a justifica evolutiile „aurului negru” (previziuni in scadere pentru economia globala, deci urmeaza o scadere a cererii), unul dintre cele mai solide motive de scadere a cotatiilor titeiului l-a reprezentat aprecierea dolarului fata de principalele devize, apreciere data de apropiata schimbare de politica monetara in SUA (de la jumatatea lui 2015 va urma probabil o crestere a dobanzilor).

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Primele efecte ale eliminarii timbrului de mediu

Eliminarea timbrului de mediu, de la 1 februarie, isi arata primele efecte. In ianuarie, inmatricularile de masini rulate au fost practic sistate, pentru ca cei care au cumparat astfel de vehicule au asteptat eliminarea taxei. In schimb, dupa data mentionata, Registrul Auto Roman (RAR) si serviciul inmatriculari (DRPCIV) au fost luate cu asalt. Citeste mai mult

MFP insista cu programul Prima Masina, in ciuda insuccesului

Ministerul Finantelor Publice (MFP) mentine si in 2017 programul Prima Masina, desi in cei doi ani de derulare nu s-a dovedit a fi unul de succes. Plafonul alocat pentru acest an va fi insa redus la jumatate fata de anul trecut, la 50 de milioane de lei, si finantat din banii neutilizati in 2016. Citeste mai mult

Opinii recente

de elvira buzac

"Buna ziua. In anul 2013 am incheiat un contract cu BCR, banca pentru locuinte. Timp de doi ani am primit prin posta notificari ..."

Facebook