Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

De ce nu vom simti scaderea pretului petrolului la benzinariile din cartier?

Autor: Cristian Dogaru |

Publicat in: Credite auto & leasing

 
De ce nu vom simti scaderea pretului petrolului la benzinariile din cartier? De ce nu vom simti scaderea pretului petrolului la benzinariile din cartier?

O stire Bloomberg facea soferii sa tresara: contractele futures pentru petrolul Brent cu livrare in noiembrie ajunsesera la nivelul de 90,7 dolari//baril, in conditiile in care in 2014 cotatiile scazusera deja cu 18%. Inainte de a chiui insa de bucurie, sa aruncam o privire si peste indicele dolarului.

Sunt doua elemente-cheie care fac ca oscilatiile pretului petrolului sa nu se distribuie uniform in cotatiile la pompele de benzina. In primul rand, sistemul de taxe impus de state face ca aproximativ jumatate din pretul la pompa sa fie reprezentat de valoarea combustibilului, restul fiind TVA, accize, etc.

Asta inseamna ca daca pretul petrolului ar face un salt de 10% la bursele internationale, la pompe am avea aceeasi majorare doar daca marjele de rafinare, de prelucrare, transport si, nu in ultimul rand, fiscalitatea ar cunoaste evolutii similare.

Mai este insa un element la fel de important de luat in calcul cand asteptam cu infrigurare preturile la pompa: raportul valutei in care ne luam salariile cu dolarul american (cotatiile petrolului sunt in dolari). Or, din mai si pana la sfarsitul saptamanii trecute, dolarul marcase o crestere de aproximativ 10% fata de leu, evolutie ce taie o felie semnificativa din scaderea pretului petrolului pe pietele internationale.

Desi media a scos in fata „explicatia FMI” pentru a justifica evolutiile „aurului negru” (previziuni in scadere pentru economia globala, deci urmeaza o scadere a cererii), unul dintre cele mai solide motive de scadere a cotatiilor titeiului l-a reprezentat aprecierea dolarului fata de principalele devize, apreciere data de apropiata schimbare de politica monetara in SUA (de la jumatatea lui 2015 va urma probabil o crestere a dobanzilor).

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Programele Rabla si Rabla Plus demareaza in mai

Persoanele interesate sa participle la programele Rabla, se vor putea inscrie in program in luna mai. Ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a anuntat ca cele doua variante ale programului, Rabla Clasic si Rabla Plus, au fost aprobate, iar in zilele urmatoare va incepe validarea producatorilor si dealerilor de autovehicule. Citeste mai mult

Soferii care au platit taxele auto, buni de plata din nou

Sistemul care urmeaza sa inlocuiasca timbrul de mediu pe piata auto pare a prinde contur. Ministerul Mediului a elaborat un proiect, care presupune introducerea unor abtibilduri (stikere) colorate, care sa faca distinctia intre autoturisme in functie de nivelul de poluare al acestora. Citeste mai mult

Opinii recente

de Valentina Dragan

"Sa va povestesc ce am patit cu ING si cum am devenit sclavul lor pe 30 ani În anul 2008 am luat un credit ..."

Facebook