Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Ce trebuie sa faca romanii implicati in accidente produse de straini

Autor: Conso |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Soferii romani care sunt implicati in accidente de masina produse de straini trebuie sa urmeze proceduri diferite de situatiile clasice de accidente auto. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a publicat o atentionare care include si pasii de urmat in astfel de situatii.

Astfel, ASF ne spune „ce facem in situatia in care, pe teritoriul Romaniei, suntem accidentati din vina unui sofer avand autovehiculul inmatriculat in alta tara, de exemplu in Bulgaria”.

In aceasta situatie, soferii pagubiti trebuie sa se adreseze Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din Romania - Biroul Carte Verde din Romania (BAAR).

„Acesta va identifica, pentru clientul pagubit, corespondentul de pe teritoriul României al societatii de asigurare straine unde vinovatul de accident (cel cu masina inmatriculata in alta tara) are asigurare”, se arata in atentionarea Autoritatii.

In caz de accident cu un strain, mergeti la Politie

ASF mentioneaza ca lista corespondentilor societatilor de asigurare in tara noastra se regaseste si pe pagina de internet a BAAR.

„In cazul in care nu gasiti corespondentul sau in cazul in care societatea de asigurare a vinovatului nu are corespondent numit pe teritoriul Romaniei, adresati-va BAAR”, subliniaza ASF in atentionarea citata.


Totodata, in cazul unei daune provocate de un autoturism inmatriculat in alta tara este gestionat fie prin intermediul corespondentului, daca exista (si atunci pagubitul se va adresa direct acestuia), fie prin intermediul BAAR (daca nu exista corespondent).

Pe de alta parte, ASF sustine ca, in cazul unui accident provocat de un autovehicul inmatriculat in alta tara, este recomandabil ca pagubitii sa de adreseze si unitatii de politie pe raza careia s-a produs accidentul, in vederea obtinerii unui proces-verbal. In documentul respectiv trebuie sa se consemneze circumstantele producerii accidentului, date despre autovehiculele implicate, date despre asigurari si despre soferi.

„Trebuie sa stiti totodata ca trebuie sa obtineti de la soferul vinovat o copie dupa documentul de asigurare Carte Verde al autovehiculului din strainatate. Daca copia respectiva este certificata pentru conformitate cu originalul de catre organul competent, este cu atat mai bine”, mai recomanda ASF.

Atentie la modul de intocmire a procesului verbal!

In plus, Autoritatea atentioneaza ca este posibil ca pentru autovehiculele inmatriculate in unul din statele Spatiului Economic European, soferii acestora sa nu poata prezenta un document de asigurare Carte Verde.

„Intr-o astfel de situatie, trebuie avut grija ca numarul de inmatriculare, precum si marca si tipul autovehiculului sa fie indicate corect in procesul-verbal incheiat de autoritatile competente”, adauga Autoritatea in atentionarea adresata soferilor.

Problemele soferilor romani cu cei cu masini inscrise in strainiatate, in special in Bulgaria, sunt deja de notorietate. De-a lungul timpului, primii, pagubiti in accidente, s-au plans ca procedura pe care trebuie sa o urmeze pentru a-si recupera dauna este cu mult mai anevoioasa decat in cazul unui accident care implica doar masini din Romania.

Acestia sustin ca, in mod uzual, trebuie sa astepte si 2-3 luni pana cand dosarul de dauna este validat de asiguratorul bulgar. Pana la incasarea despagubirii, mai trec cateva luni. De altfel, aceasta situatie a facut obiectul unui proces de arbitraj intre Birourile Auto din cele doua tari, in care Romania a avut castig de cauza.

Potrivit datelor oficiale, in Romania circula peste 100.000 de masini inmatriculate in Bulgaria.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Primele efecte ale eliminarii timbrului de mediu

Eliminarea timbrului de mediu, de la 1 februarie, isi arata primele efecte. In ianuarie, inmatricularile de masini rulate au fost practic sistate, pentru ca cei care au cumparat astfel de vehicule au asteptat eliminarea taxei. In schimb, dupa data mentionata, Registrul Auto Roman (RAR) si serviciul inmatriculari (DRPCIV) au fost luate cu asalt. Citeste mai mult

MFP insista cu programul Prima Masina, in ciuda insuccesului

Ministerul Finantelor Publice (MFP) mentine si in 2017 programul Prima Masina, desi in cei doi ani de derulare nu s-a dovedit a fi unul de succes. Plafonul alocat pentru acest an va fi insa redus la jumatate fata de anul trecut, la 50 de milioane de lei, si finantat din banii neutilizati in 2016. Citeste mai mult

Opinii recente

de Boldizsar Ianos

"Bun? m? numesc B. Ianos sunt din Cluj-Napoca ?i v? scriu aicia experien?a mea cu EFG domo retail. Necazul meu a început ..."

Facebook