Numarul de persoane care se plang de serviciile financiare s-a redus fata de primul trimestru din 2009, cand Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a primit in total 923 de reclamatii.
Clientii au reclamat existenta clauzelor abuzive in contractele de credit, cesionarea creantelor de catre banci catre societati de recuperare a creditelor, costuri foarte mari ale creditelor acordate de unele IFN-uri pentru achizitionarea bunurilor de consum, etc.
“Scaderea poate fi motivata atat de reducerea numarului de credite acordate consumatorilor cat si de faptul ca, odata cu modificarea si completarea legislatiei privind serviciile financiare de catre ANPC, bancile si-au remediat unele deficiente privind informarea consumatorilor si au imbunatatit contractele de credit”, au precizat oficialii ANPC.
Situatie rar intalnita pe piata bancara. Banca Nationala a Romaniei (BNR) a respins tranzactia prin care OTP Bank intentiona sa preia Banca Romaneasca. Decizia nu a fost oficial explicata, insa era oarecum asteptata, avand in vedere termenul indelungat de analiza. In schimb, o alta tranzactie in derulare a primit toate aprobarile necesare. Citeste mai mult
Angajatii din sistemul bancar nu vor mai putea fi motivati financiar sa vanda clientilor produse si servicii cat mai multe si cat mai complexe. Prevederea este cuprinsa intr-un Ghid emis de Autoritatea Bancara Europeana (ABE) pe care trebuie sa il respecte toate institutiile aflate sub supravegherea BNR incepand din data de 13 ianuarie 2018. Citeste mai mult