Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Protectia Consumatorului a amendat cu aproape 100.000 euro bancile in primul trimestru din 2010

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

In primele trei luni din 2010, Protectia Consumatorului a primit 392 de reclamatii de la consumatorii de servicii financiare si a acordat in total 51 de amenzi in valoare de 433.500 lei.

Numarul de persoane care se plang de serviciile financiare s-a redus fata de primul trimestru din 2009, cand Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor  (ANPC) a primit in total 923 de reclamatii.

Clientii au reclamat existenta clauzelor abuzive in contractele de credit, cesionarea creantelor de catre banci catre societati de recuperare a creditelor, costuri foarte mari ale creditelor acordate de unele IFN-uri pentru achizitionarea bunurilor de consum, etc.

 “Scaderea poate fi motivata atat de reducerea numarului de credite acordate consumatorilor cat si de faptul ca, odata cu modificarea si completarea legislatiei privind serviciile financiare de catre ANPC, bancile si-au remediat unele deficiente privind informarea consumatorilor si au imbunatatit contractele de credit”, au precizat oficialii ANPC.

Alte articole din Info banci

Info banci

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Facebook