Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

BRD vrea sa distribuie actionarilor un dividend brut de 0,2795 lei pe actiune

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

BRD a propus anul acesta plata un dividend brut de 2,6 ori mai mic fata de cel anuntat in urma cu un an. Actionarii ar urma sa incaseze 0,2795 lei pe actiune.

Rata de distribuire a profitului este de 24,6%, in condiitile in care profitul net pe 2009 a fost de 792 milioane lei, cu 41% mai mic decat cel aferent anului 2008. Randamentul dividendului (raportul intre dividendul pe actiuni si pretul actiunii) este de 1,5%.

“Diminuarea cu 62% a nivelului propus al dividentului nu reprezinta o surpriza, avand in vedere faptul ca si profitul net a scazut comparativ cu cel inregistrat in urma cu un an, la care se adauga si necesitatea de a mentine un nivel confortabil al solvabilitatii in contextul economic actual care presupune costuri de acoperire a riscului mai mari”, au precizat analistii Erste Bank.

Propunerea urmeaza a fi supusa aprobarii Adunarii Generale a Actionarilor pe 27 aprilie. La aceasta vor participa actionarii inregistrati la data de referinta de 15 aprilie.

Alte articole din Investitii

Investitii

Ce probleme intampina consumatorii europeni de produse financiare?

Comisia Europeana a publicat studiul privind produsele de investitii de retail care confirma dificultatile cu care investitorii individuali se confrunta in momentul in care vor sa cumpere un astfel de produs. Federatia consumatorilor europenei saluta publicarea studiului, insa considera ca este limitat in constatarile sale. Citeste mai mult

Ce masuri se iau pentru protectia investitorilor in produse riscante?

Produsele financiare extrem de riscante tenteaza tot mai agresiv consumatorii insuficient educati financiar. De aceea, autoritatile interne si internationale, dar si principalele retele de socializare si motoare de cautare au anuntat masuri de protectie a consumatorilor si de limitare a publicitatii agresive pentru aceste produse. Citeste mai mult

Facebook