Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Profitul BCR scade cu 43% pe seama unui management mai strict

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Profitul net al BCR in 2009 s-a ridicat la 871,7 milioane lei, cu 43% mai mic decat in anul anterior, ca urmare a cheltuielilor mari cu provizioanele si a scaderii veniturilor din comisioane.

“Din cauza provizioanelor mai mari, actionarii nostri nu au beneficiat de aceeasi imbunatatire a rezultatelor, ca urmare a conditiilor extrem de dificile de pe piata”, a precizat Dominic Bruynseels, presedintele executiv al BCR.

De asemenea, veniturile din comisioane au scazut pe fondul diminuarii activitatii de creditare a persoanelor fizice, aceasta reprezentand una din principalele cauze de reducere a profitului in 2009, conform reprezentantilor grupului BCR.

Portofoliul de credite retail al bancii, incluzand creditele acordate microintreprinderilor, a scazut cu aproximativ 6,9% ca urmare a declinului cererii eligibile si a unui management al riscului mai ferm. Trimestrul IV a adus o revenire pe segmentul creditelor ipotecare datorata programului Prima Casa, in cadrul caruia BCR a acordat pana in prezent aproximativ 8.000 de credite in valoare de 1,22 miliarde lei (290 milioane euro).

In acelasi timp insa, creditarea clientilor companii a urcat in 2009 cu 15,2%, in principal pe seama necesarului crescut de capital de lucru.

In total, BCR gestioneaza un portofoliu de credite in valoare de 46,5 miliarde lei, dintre care aproximativ 42,5% sunt denominate in lei iar restul in euro si dolari.

Depozitele de la clienti au crescut in 2009 cu 7,4%, pana la valoarea de 35,8 miliarde lei, pe fondul unei cresteri sporite a plasamentelor in depozite realizate de clientii companii.

Alte articole din Info banci

Info banci

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Facebook