Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Profitul BCR scade cu 43% pe seama unui management mai strict

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Profitul net al BCR in 2009 s-a ridicat la 871,7 milioane lei, cu 43% mai mic decat in anul anterior, ca urmare a cheltuielilor mari cu provizioanele si a scaderii veniturilor din comisioane.

“Din cauza provizioanelor mai mari, actionarii nostri nu au beneficiat de aceeasi imbunatatire a rezultatelor, ca urmare a conditiilor extrem de dificile de pe piata”, a precizat Dominic Bruynseels, presedintele executiv al BCR.

De asemenea, veniturile din comisioane au scazut pe fondul diminuarii activitatii de creditare a persoanelor fizice, aceasta reprezentand una din principalele cauze de reducere a profitului in 2009, conform reprezentantilor grupului BCR.

Portofoliul de credite retail al bancii, incluzand creditele acordate microintreprinderilor, a scazut cu aproximativ 6,9% ca urmare a declinului cererii eligibile si a unui management al riscului mai ferm. Trimestrul IV a adus o revenire pe segmentul creditelor ipotecare datorata programului Prima Casa, in cadrul caruia BCR a acordat pana in prezent aproximativ 8.000 de credite in valoare de 1,22 miliarde lei (290 milioane euro).

In acelasi timp insa, creditarea clientilor companii a urcat in 2009 cu 15,2%, in principal pe seama necesarului crescut de capital de lucru.

In total, BCR gestioneaza un portofoliu de credite in valoare de 46,5 miliarde lei, dintre care aproximativ 42,5% sunt denominate in lei iar restul in euro si dolari.

Depozitele de la clienti au crescut in 2009 cu 7,4%, pana la valoarea de 35,8 miliarde lei, pe fondul unei cresteri sporite a plasamentelor in depozite realizate de clientii companii.

Alte articole din Info banci

Info banci

Cum lucreaza bancile de Craciun si Anul Nou

Unitatile bancare sunt inchise in zilele de 25 si 26 decembrie 2016, respectiv 1 si 2 ianuarie 2017, cu exceptia unor agentii din centrele comerciale. Insa si in zilele mentionate, clientii pot accesa unele servicii, prin intermediul canalelor alternative. Citeste mai mult

Deschiderea de cont migreaza dinspre offline spre online

Bancile incearca sa tina pasul cu digitalizarea, la presiunea concurentei, dar si a clientilor din ce in ce mai ocupati. Serviciile la distanta sunt tot mai apreciate si, in consecinta, bancile fac eforturi sa le promoveze. Cu toate acestea, in cele mai multe cazuri utilizarea unui cont creat online nu se poate face fara prezenta fizica la banca. Citeste mai mult

Facebook