Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Supraveghetorii bancari reactioneaza la stirile despre riscul bancilor est-europene

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Autoritatile de supraveghere bancara din Europa Centrala si de Est au luat pozitie oficiala impotriva stirilor ca bancile occidentale ar fi vulnerabile din cauza subsidiarelor din regiune.

Astfel de declaratii au implicatii negative asupra sectorului financiar din tarile est-europene si sunt, in acelasi timp, inselatoare si simpliste, se arata in declaratia comuna a supraveghetorilor bancari din Romania, Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria si Polonia.

O eroare de perceptie este ca tarile din Europa Centrala si de Est sunt tratate in mod omogen, fara a tine cont daca sunt sau nu state membre ale UE.

In plus, bancile din regiune sunt supravegheate atat de banca centrala in tara gazda, cat si de autoritatea de supraveghere din tara de origine, care raspunde de monitorizarea intregului grup financiar.

Cadrul legal al UE permite fiecarui guvern sa intervina pentru a raspunde adecvat la problemele care pot aparea in sectorul financiar. In functie de importanta sistemica a unei banci si de schema nationala de garantare a depozitelor, guvernele pot merge pana la sprijinirea subsidiarei unei banci, originara din UE.

Alte articole din Info banci

Info banci

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Facebook