Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Carpatica isi diminueaza profitul cu peste 90%

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

Carpatica a incheiat 2008 cu o scadere a profitului cu 91,8% fata de 2007, in conditiile in care activele bancii au ramas relativ constante.

“Nimeni nu a prevazut dimensiunile crizei, problemele unora privind echilibrul dintre surse si credite, nivele aberante la depozite practicate de unii concurenti. Toti acesti factori au dus la ingustarea spatiului de manevra in gestionarea de profituri mari. Important este totusi ca am incheiat anul financiar 2008 pozitiv”, spune Nicolaie Hoanta, director general al Bancii Carpatica.

In aceste conditii, profitul si cota de piata au trecut pe un plan secundar ca importanta, banca focalizandu-se pe lichiditate, solvabilitate si calitatea portofoliul, se arata in comunicatul oficial.

Activitatea de creditare a avansat cu numai 4%, banca motivand aceasta evolutie prin faptul ca au fost observate semnale de supraindatorare a populatiei inca din vara lui 2007.

In sedinta de tranzactionare de astazi de la BVB, actiunile Bancii Carpatica (BCC) au scazut cu 2,8%, urmand tendinta generala a pietei.

Alte articole din Investitii

Investitii

Ce probleme intampina consumatorii europeni de produse financiare?

Comisia Europeana a publicat studiul privind produsele de investitii de retail care confirma dificultatile cu care investitorii individuali se confrunta in momentul in care vor sa cumpere un astfel de produs. Federatia consumatorilor europenei saluta publicarea studiului, insa considera ca este limitat in constatarile sale. Citeste mai mult

Ce masuri se iau pentru protectia investitorilor in produse riscante?

Produsele financiare extrem de riscante tenteaza tot mai agresiv consumatorii insuficient educati financiar. De aceea, autoritatile interne si internationale, dar si principalele retele de socializare si motoare de cautare au anuntat masuri de protectie a consumatorilor si de limitare a publicitatii agresive pentru aceste produse. Citeste mai mult

Facebook