Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CSA nu poate interveni in litigiile dintre service-urile auto si asiguratori

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a precizat ca nu are competenta legala de a interveni in litigiile aparute intre companiile de asigurare si service-urile auto.

Anuntul a aparut ca reactie la campania de denigrare a CSA, pe fundalul acuzatiilor lansate de Asociatia Societatilor de Service Auto Independente impotriva companiilor de asigurare. Acestea sunt acuzate ca impun service-urilor clauze contractuale nelegale si anticoncurentiale.

CSA are rolul de a proteja interesele consumatorilor de produse de asigurare, numai in 2009 fiind solutionate favorabil aproximativ 50% din cele peste 6.000 de reclamatii primite.

In cazul petitiilor solutionate nefavorabil, rezolvarea lor nu a intrat in competenta atributiilor CSA, iar petitionarii au fost indrumati sa se adreseze autoritatilor competente.  Situatii de acest gen au aparut la intentia de obtinere a unor sume de despagubire necuvenite din punct de vedere legal, petitionarii neavand calitatea de asigurati, cereri de rezolvare a unor conflicte de munca intre asigurator si salariatii si colaboratorii acestuia, sesizari cu privire la calitatea reparatiilor efectuate in unitatile service sau derularea defectuoasa a contractelor de leasing.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Controverse pe solutionarea alternativa a litigiilor la SAL-Fin

Solutionarea alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar isca noi controverse. Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca 35% dintre conciliatorii SAL-Fin ar fi incompatibili cu functia pe care o detin pentru ca sunt angajati cu forme legale ai firmelor de asigurari. Citeste mai mult

SAL-Fin depaseste CSALB la numarul de dosare solutionate

In cursul lunii mai, centrele de solutionare alternativa a litigiilor din sectorul bancar (CSALB) si non-bancar (SAL-Fin) au facut publice rezultate inregistrate de acestea de la infiintare. Datele arata ca SAL-Fin a solutionat un numar mai mare de dosare, desi numarul solicitarilor conforme a fost mai mic decat la CSALB. Citeste mai mult

Facebook