Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CSA nu poate interveni in litigiile dintre service-urile auto si asiguratori

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a precizat ca nu are competenta legala de a interveni in litigiile aparute intre companiile de asigurare si service-urile auto.

Anuntul a aparut ca reactie la campania de denigrare a CSA, pe fundalul acuzatiilor lansate de Asociatia Societatilor de Service Auto Independente impotriva companiilor de asigurare. Acestea sunt acuzate ca impun service-urilor clauze contractuale nelegale si anticoncurentiale.

CSA are rolul de a proteja interesele consumatorilor de produse de asigurare, numai in 2009 fiind solutionate favorabil aproximativ 50% din cele peste 6.000 de reclamatii primite.

In cazul petitiilor solutionate nefavorabil, rezolvarea lor nu a intrat in competenta atributiilor CSA, iar petitionarii au fost indrumati sa se adreseze autoritatilor competente.  Situatii de acest gen au aparut la intentia de obtinere a unor sume de despagubire necuvenite din punct de vedere legal, petitionarii neavand calitatea de asigurati, cereri de rezolvare a unor conflicte de munca intre asigurator si salariatii si colaboratorii acestuia, sesizari cu privire la calitatea reparatiilor efectuate in unitatile service sau derularea defectuoasa a contractelor de leasing.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Asirom, amendata serios pentru nereguli la plata daunelor

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a amendat liderul pietei asigurarilor obligatorii RCA din Romania, Asirom, cu 200.000 de lei, dupa ce a descoperit nereguli asupra modului in care au fost solutionate dosarele de dauna. Institutia a demarat un control la aceasta societate dupa o crestere accelerata a reclamatiilor la adresa companiei. Citeste mai mult

Protectia consumatorilor, prioritate pentru ASF in 2017

Imbunatatirea protectiei consumatorilor reprezinta unul din principalele obiective pe care Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) si le-a stabilit pentru 2017. Institutia are in vedere, printre altele, plata la timp a drepturilor consumatorilor din pietele reglementate si informarea corecta a acestora. Citeste mai mult

Facebook