Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Guvernul a aprobat propunerile ANPC privind protectia clientilor bancari

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Guvernul a aprobat ordonanta de urgenta privind modificarea legislatiei in vederea protectiei consumatorilor de produse financiar-bancare, in forma in care a fost propusa de ANPC.

"In ceea ce priveste reglementarile concrete adoptate, acestea se refera la interzicerea modificarii comisioanelor stabilite prin contract, fara acordul consumatorului, precum si la interzicerea introducerii de noi comisioane pe parcursul derularii contractului fara acordul consumatorului", a precizat Dan Vlaicu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC).

In cazul dobanzii variabile, aceasta va fi ajustata in functie de indici de referinta ai pietei, independent de vointa bancii iar in contracte va fi precizata si o formula concreta in functie de care se modifica valorile acestora. Pentru orice modificare a costurilor creditului, banca va avea obligatia sa obtina acordul consumatorului.

De asemenea, ANPC va prelua atributia de control de la BNR in cazul legii creditului de consum si a legii creditului ipotecar.

"Aceste reglementari vor intra in vigoare la 30 zile de la publicarea in Monitorul Oficial, astfel incat, asa cum am promis, din ianuarie 2009, vor fi reguli mult mai clare, transparente, simple in relatia intre client si societate financiara bancara sau nebancara, a mai adaugat presedintele ANPC.

Alte articole din Info banci

Info banci

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Facebook