Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cardurile cu cip castiga teren

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Piata cardurilor cu cip se extinde in regiunea Visa CEMEA, din care face parte si Romania. La noi, cardurile cu cip detin deocamdata sub 5% din segmentele de acceptare si emitere.


La sfarsitul primului trimestru din 2006, bancile membre Visa din CEMEA (Central Europe, Middle East, Africa) aveau emise 4,7 milioane de carduri cu cip. Cifra reprezinta aproximativ 5,5% din totalul cardurilor emise. 14% din totalul bancilor au trecut deja la tehnologia cipului, 93 de banci fiind certificate pentru emiterea de smart carduri.

In privinta acceptarii, exista 198.000 de terminale in regiunea CEMEA in care pot fi utilizate cardurile inteligente. 91 de banci sunt certificate pentru instalarea de POS acceptatoare de carduri cu cip, iar 58 de banci pentru acceptarea de carduri cu cip la bancomate.

Romania a migrat anul trecut spre noua tehnologie. BCR a fost prima banca acceptatoare de smart carduri Visa, iar ProCredit Bank a fost prima banca din Romania care a emis carduri Visa cu cip incorporat.

La finalul primului trimestru al acestui an, ProCredit avea deja emise peste 5.000 de carduri cu cip, iar numarul acestora este de asteptat sa creasca intrucat la momentul respective existau alte cateva mii de aplicatii care urmau sa fie aprobate si procesate ulterior.

Alte articole din Carduri

Carduri

Visa lanseaza o platforma de plati pentru companiile din Europa

Visa lanseaza in Europa serviciul Visa Direct, o platforma de plati in timp real care permite companiilor sa initieze plati, cum ar fi despagubirile pe polite de asigurare, precum si platile de la persoana la persoana. Citeste mai mult

Cum sa nu cazi in plasa capcanelor online

Consumatorii europeni sunt din ce in ce mai expusi in online la anunturi invazive si inselatoare. Prin urmare, este important sa fii foarte atent si circumspect atunci cand vine vorba de oferte mult prea bune pentru a fi adevarate, astfel incat sa nu ajungi sa platesti pentru bunuri sau abonamente la servicii de care nu ai nevoie. Citeste mai mult

Facebook