Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Camioanele romanesti reposedate - la mare cautare in strainatate

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Credite auto & leasing

 
Camioanele romanesti reposedate - la mare cautare in strainatate Camioanele romanesti reposedate - la mare cautare in strainatate

Firmele care au nevoie de un camion nu trebuie sa caute foarte departe. Criza financiara a adus in curtea societatilor de leasing din Romania un numar mare de vehicule comerciale si utilaje reposedate, nu mai vechi de 2-3 ani. Majoritatea sunt achizitionate de catre cumparatori straini in pachete mari, care le revand apoi pe pietele externe.
 
Perioada 2007-2008 a reprezentat pentru economia romaneasca un boom fara precedent. Dezvoltarea pietei transporturilor, precum si explozia din piata imobiliara, au impulsionat companiile sa faca investitii in utilaje si echipamente pentru dezvoltarea afacerii.
 
Confruntati cu o scadere dramatica a comenzilor, multi clienti nu si-au mai putut plati ratele aferente contractelor de leasing, iar echipamentele achizitionate au ramas societatii finantatoare, pentru a fi valorificate.
 
"Din aproape 500 de bunuri reposedate, majoritatea vehicule comerciale grele, mai avem pe stoc 171", a precizat Mihaela Mateescu, director general Raiffeisen Leasing.
 

Autovehiculele se vand in pachete mari

 
Pentru a putea sa scape de stocurile relativ mari, strategia adoptata de societate a implicat orientarea catre pietele externe. Majoritatea bunurilor au fost vandute in tari, precum: Grecia, Olanda, Ungaria, Polonia sau Germania, dar si pe piete in dezvoltare, cum ar fi: Albania sau Republica Moldova.
 
"Am avut clienti, retaileri mari, care au cumparat cate 50 de camioane odata si le-au vandut pe pietele externe la bucata", a mai precizat reprezentantul Raiffeisen Leasing.
 
Iar, in conditiile in care strainii vin si cumpara de la noi, romanii cred in continuare ca piata vestica de auto second hand le ofera transparenta si cel mai bun raport calitate-pret.
 
"Daca pentru autoturisme este impamantenita ideea ca pot gasi in strainatate masini atractive ca pret si caracteristici tehnice, recomandam clientilor romani, cel putin pentru vehicule comerciale de peste 7,5 tone, sa prospecteze intai piata romaneasca deoarece pot sa aiba surpriza placuta sa gaseasca bunuri in stare tehnica si la preturi cel putin similare celor din afara, eliminand astfel costuri de transport, cazare si timp ca sa caute bunuri in afara", a precizat directorul Raiffeisen Leasing.
 

Ce avantaje implica preluarea unui bun reposedat?

 
Unul din avantajele cumpararii unui bun reposedat este ca pretul de achizitie poate fi mai mic, iar clientii pot negocia o reducere in cazul in care platesc utilajul cu cash.
 
Conform reprezentantului Raiffeisen Leasing, pretul unui autoturism second hand reposedat si vandut ajunge in medie la 60% din pretul de achizitie al unuia nou din urma cu 2-3 ani.
 
Clientii trebuie sa fie constienti insa ca si dealerii si producatorii au operat reduceri de pret, ceea ce inseamna ca, in unele situatii, un vehicul nou poate fi mai ieftin decat unul second hand.
 
Achizitia unui autovehicul reposedat poate aduce insa avantaje suplimentare in conditiile in care nu se mai plateste taxa pe poluare. Daca pentru un autoturism aceasta este de cateva sute de euro, pentru un camion poate ajunge si la 10.000 euro.
 
Multe companii nu mai accepta sa finanteze prin leasing decat autovehicule si utilaje second hand din propriile stocuri reposedate. In consecinta, o firma care nu are lichiditatile necesare poate primi finantare prin leasing mult mai facil, daca se orienteaza catre un vehicul deja detinut de societatea de leasing.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Noi tichete pentru Rabla

Programul Rabla Clasic 2016 a fost suplimentat cu 3.538 de tichete, in valoare de aproximativ 23 de milioane de lei, exclusiv pentru persoanele fizice. Aceasta este a treia suplimentare din acest an. Totodata, termenul de inscriere si de depunere a dosarelor a fost prelungit pana la data de 10 decembrie 2016, a anuntat Ministerul Mediului. Citeste mai mult

CE cere Volkswagen un angajament ferm catre consumatori

Comisia Europeana continua sa faca presiuni asupra grupului auto german, Volkswagen AG, pentru a suporta pagubele provocate clientilor de scandalul manipularii emisiilor diesel. Forul european cere concernului german sa inceapa plata despagubirilor catre consumatorii afectati si sa promita ferm ca vehiculele afectate vor fi reparate anul urmator. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook