Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Companiile de asigurare cauta sa tina costul reparatiilor auto sub control

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Asigurari

 

Asiguratorii si-au indreptat atentia in ultimii ani spre gasirea de modalitati de control a costurilor cu despagubirile auto, ca reactie la tarifele umflate practicate de service-urile auto. Solutia gasita a fost incheierea de parteneriate cu furnizorii de piese si service-uri, pentru a controla mai bine costurile lucrarilor.

Reprezentantii companiilor de asigurare spun ca aceste parteneriate au deranjat unele unitati de reparatii auto care si-au vazut periclitate profiturile realizate prin doua metode:

            - prin incarcarea costurilor percepute asiguratorilor pentru manopera;
            - prin “umflarea” pretului facturat asiguratorilor pentru piesele de schimb. Acest lucru a fost posibil prin practicarea unor adaosuri de ordinul sutelor de procente, respectiv facturarea unor piese “second hand” sau “after market” la pret de piese originale sau de licenta.

Cum se monitorizeaza costurile?

Asiguratorii au facut demersuri de a controla costurile cu produsele si serviciile furnizate de unitatile de reparatii auto:

           - prin negocierea cu fiecare service in parte a tarifelor cu manopera;
           - prin aplicarea unor sisteme (Audatex, DAT, Eurotax etc.) recunoscute si utilizate la nivel international in definirea timpilor de manopera, 
           - prin controlul costului si calitatii pieselor auto utilizate pentru repararea autovehiculelor in baza politelor de asigurare (prin selectarea furnizorilor de piese din randul celor mai importanti importatori de repere auto din Romania, inclusiv dealeri).

In acest fel, service-urile obisnuite sa castige extrem de mult din relatia cu asiguratorii s-au vazut obligate fie sa accepte sa lucreze in parteneriat cu asiguratorii (care sa le asigure baza de clienti ce le furnizeaza cea mai mare parte din afaceri), fie sa se descurce pe cont propriu in atragerea clientilor, asumandu-si fata de acestia si raspunderea privind calitatea pieselor furnizate si a reparatiilor efectuate.

Retea extinsa de service-uri agreate

Cele mai multe dintre service-uri au incheiat contracte individuale cu asiguratorii, in acest moment existand mii de asemenea parteneriate asiguratori - service-uri:

           - Allianz-Tiriac Asigurari are parteneriate cu 704 service-uri independente, respectiv cu 411 reprezentante;
           - Ardaf are parteneriate cu 440 service-uri independente, respectiv cu 240 reprezentante;
           - Asirom are incheiate conventii cu 475 de service-uri din care 150 cu dealeri;
           - Astra are parteneriate incheiate cu 863 de unitati service (independente si dealeri);
           - BCR Asigurari are incheiate cu unitati partenere un numar de 676 contracte, din care 217 sunt reprezentate  pentru diverse marci;
           - Carpatica Asigurari are in derulare un numar de 245 de contracte de colaborare cu unitati service;
           - Euroins are incheiate contracte cu un numar de 180 de service-uri (independente si reprezentante);
           - Generali Asigurari are parteneriate incheiate cu 133 de service-uri independente respectiv cu 258 reprezentante;
           - Groupama Asigurari are incheiate peste 500 de contracte cu service-uri din care aproximativ 60% sunt cu service-uri independente;
           - Omniasig are 527 conventii cu service-uri independente si 269 conventii cu service-uri de marca (dealeri);
           - Uniqa are incheiate 380 de conventii de colaborare/parteneriate la nivel national, cu dispersie in toate localitatile importante din Romania, dintre care 50 sunt in Bucuresti.

Beneficii pentru clienti

Aceste parteneriate presupun, dincolo de controlul costurilor cu despagubirile si a calitatii lucrarilor efectuate, beneficii multiple in primul rand pentru soferii care isi repara masinile in baza unor polite de asigurare, dar si pentru service-urile partenere:

           - este redusa la minimum implicarea clientului in procesul de reparatii, care se deruleaza in mod direct intre asigurator, service si furnizor de piese (inclusiv decontarea costurilor).
           - contractele definesc termenii contractuali intre asigurator, furnizorii de piese si servicii de reparatii auto, fiind prevazute clauze privind calitatea si garantia acordata atat pentru reperele inlocuite, cat si pentru reparatiile efectuate.

Si service-urile auto au de castigat, deoarece parteneriatele le asigura garantia ca vor avea, cu certitudine, o baza semnificativa de clienti (beneficiari ai politelor de asigurare), precum si o mult mai eficienta circulatie a banilor in sistem (cash-flow mai bun), in cazul platii directe efectuata de compania de asigurari catre importator a pieselor.

In aceasta situatie, service-urile nu mai sunt nevoite sa aloce din resurse proprii sume de bani pentru achizitionarea pieselor si abia ulterior, la terminarea reparatiilor, sa le deconteze (odata cu manopera) la asigurator.

Pretul pieselor reprezinta aproape 70% din costurile cu reparatiile, restul de 30% fiind costuri cu manopera. Pentru service-urile care lucreaza in sistem de decontare directa a pieselor intre asigurator si importator de piese, volumul sumelor “in asteptare” la nivelul service-urilor a scazut drastic, cu cel putin 70%.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Noi acuzatii privind plata despagubirilor pe RCA

O alta companie de asigurari din piata RCA este acuzata de societatile de service ca intarzie platile, diminueaza despagubirile la care asiguratii au dreptul si face presiuni pentru reparatii ieftine. Este vorba de noul leader al pietei, Asirom, despre care reprezentantii service-urilor spun ca a preluat practicile Astra si Carpatica. Citeste mai mult

Transportatorii vor un asigurator de stat pentru RCA

Dupa ce au obtinut plafonarea tarifelor pentru asigurarile obligatorii auto RCA, transportatorii vor si o companie cu capital de stat care sa incheie astfel de asigurari. Ei motiveaza aceasta cerere prin faptul ca plafonarea expira peste sase luni, si atunci se vor trezi, din nou, cu tarifele marite. Citeste mai mult

Opinii recente

de Monica Dit

"Am incheiat un contract de economisire-creditare acum 5 ani, fiind convinsa de care functionara de la Raiffeisen ca este cel mai bun plan ..."

Facebook