Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Ce aduce nou pe piata Banca Feroviara?

Autor: Alin Iacob |

Publicat in: Info banci

 
Ce aduce nou pe piata Banca Feroviara? Ce aduce nou pe piata Banca Feroviara?

Banca Comerciala Feroviara va efectua primele operatiuni bancare pe 23 noiembrie, la trei luni de la obtinerea autorizatiei de la BNR. Banca isi propune sa ofere clientilor produse si servicii flexibile, la costuri cat mai reduse. In plus, BC Feroviara promite ca va implementa indicatori de monitorizare a calitatii serviciilor si a operativitatii.
 
Pentru inceput, banca va oferi clientilor – atat persoane fizice, cat si juridice – posibilitatea de a deschide conturi prin intermediul carora sa deruleze operatiuni de plati si incasari in lei si in valuta, precum si de a constitui depozite pe diverse termene.
 
In prima parte a anului viitor, BC Feroviara va oferi clientilor si credite pe termen scurt, iar spre sfarsitul lui 2010 vor fi lansate si carduri – atat de debit, cat si de credit. Creditele pentru investitii pentru companii si cele imobiliare pentru populatie vor fi lansate abia din 2011, pe masura ce banca va acumula si resurse care sa ii permita finantari pe termen lung.
 
BC Feroviara se bazeaza initial pe segmentul companiilor, inclusiv din segmentul feroviar. Insa pe viitor banca spera sa atraga si segmentul clientilor IMM, microintreprinderile si persoanele fizice (salariatii companiilor feroviare, dar si alte categorii de clienti).
 
Prima sucursala care va deveni operationala este cea din Arad, urmata la scurt timp de cea din Bucuresti. In primii doi ani de functionare, conducerea bancii intentioneaza sa mai deschida cel putin alte 16 sucursale in Bucuresti (5 sucursale), Arad, Baia Mare, Timisoara, Constanta, Oradea, Satu Mare, Brasov, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi si Sibiu.
 

Produse si servicii flexibile la costuri reduse

 
BC Feroviara isi propune sa ofere servicii la costuri reduse. “Comisioanele si spezele bancii se vor situa permanent la nivelurile minime din piata”, promite Petre Tulin, director general si presedinte al consiliului de administratie al BC Feroviara.
 
Deschiderea de cont, atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele juridice, va fi gratuita. De asemenea, banca nu va percepe comisioane pentru incasarile si platile intrabancare si nici pentru depunerile de numerar ale persoanelor fizice si companiilor. “Beneficiem de o perioada in care costurile cu investitiile sunt mai reduse si nu avem nici povara creditelor neperformante, astfel incat ne permitem sa oferim clientilor preturi mai mici pentru serviciile prestate decat alte banci”, afirma Tulin.
 
BC Feroviara isi propune sa ofere clientilor posibilitatea de a constitui depozite la scadenta fixata de acestia. “Am observat ca sunt clienti care, din diferite motive, doresc sa constituie depozite pe perioade atipice – cum ar fi spre exemplu, 24 de zile. Si ne-am gandit sa le oferim tuturor posibilitatea de a economisi si de a primi o dobanda avantajoasa pentru aceste economii”, a explicat Tulin.
 
De asemenea, clientii vor putea opta pentru incasarea dobanzii la termenele pe care ei insisi le vor indica, nu neaparat la scadenta. BC Feroviara va oferi si depozite cu dobanda capitalizata in avans, pentru cei care doresc sa opteze pentru acest mod de economisire.
 

Banca promite ca va respecta timpul clientilor

 
Chiar daca este o banca noua, cu capital privat integral romanesc, BC Feroviara promite sa introduca standarde de cost si de comportament cat mai aproape de cele occidentale.
 
“Pentru a ne asigura ca aceste standarde vor fi aplicate intr-un mod coerent si transparent, vom implementa indicatori de monitorizare a calitatii serviciilor si a operativitatii. Ne referim la indicatori cum sunt timpii de asteptare la ghiseu, optimizarea fluxurilor de lucru, viteza de raspuns la solicitarile clientilor”, sustine Tulin.
 
Procesarea platilor de mare valoare (peste 50.000 lei) nu va dura mai mult de 15 minute, iar a celor de mica valoare nu va depasi sesiunea de compensare imediat urmatoare.
 
“Chiar daca suntem o banca mica, ne propunem sa promovam si de ce nu, sa impunem, standarde de calitate, transparenta si flexibilitate pe piata serviciilor financiare din Romania”, declara Tulin.

Alte articole din Info banci

Info banci

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Cehia pregateste taxarea suplimentara a bancilor

Taxarea suplimentara a bancilor tinde sa se extinda in Europa. Autoritatile din Cehia au anuntat, recent, ca vor propune implementarea unei astfel de taxe pentru a sprijini finantarea scolilor si a infrastructurii, dar si pentru a limita scoaterea profiturilor din tara, scrie Reuters. Citeste mai mult

Opinii recente

de Valentina Dragan

"Sa va povestesc ce am patit cu ING si cum am devenit sclavul lor pe 30 ani În anul 2008 am luat un credit ..."

Facebook