Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Platile online incep prin inrolarea cardului

Autor: Oana Cosescu |

Publicat in: Carduri

 

Zece banci ofera in prezent posesorilor de carduri posibilitatea de a face cumparaturi online, in conditii de siguranta deplina. Pentru face tranzactii pe internet, este necesar mai intai ca fiecare client sa faca o cerere la banca pentru inrolarea cardului in sistemul de plati online.

Nivelul tranzactiilor virtuale prin utilizarea cardurilor a crescut simtitor in ultimii ani, mai ales datorita dezvoltarii sistemelor de protectie a tranzactiilor pe internet. Pentru a creste siguranta platilor online banci precum BCR, BRD, Unicredit Tiriac Bank, Alpha Bank, Banca Transilvania, ING Romania, Bancpost, Romexterra Bank, CEC si Raiffeisen au implementat un program securizat ( 3D Secure) recunoscut prin intermediul siglelor „MasterCard Secure Code” si „Verified by VISA”.

Platile online incep prin inrolarea carduluiPrin acest sistem se autentifica prin metode specifice toti participantii intr-o tranzactie pe internet - cumpartatorul, bancile implicate si vanzatorul - inainte ca cererea de autorizare a sumei de plata sa fie lansata catre banca clientului. In acest fel, riscul de frauda este diminuat si posibiliatea ca tranzactia sa nu fie valida este minima. Magazinele virtuale unde acest sistem este operabil afiseaza pe site-urile lor logo-urile "MasterCard Secure Code” sau “ Verified by VISA”.

Cum functioneaza acest sistem?

Acest serviciu este disponibil pentru orice card emis de bancile amintite mai sus, fie ca este de debit sau de credit, cu mentiunea ca fiecare detinator trebuie sa-si activeze aceasta optiune prin completarea unei cereri. Bancile nu percep nici un comision de administrare sau activare a acestui serviciu si nici atunci cand se efectueaza cumparaturi online cu cardul.

Completarea cererii se poate face online, ca in cazul BCR, BRD, Unicredit Tiriac Bank moment in care solicitantul isi stabileste un set de date de identificare care vor fi folosite ulterior pentru confirmarea identitatii in timpul efectuarii tranzactiilor e–commerce. Pentru a spori siguranta tranzactiilor BCR mai solicita si formularea de catre solicitant a unui „mesaj de intampinare” .

La CEC si MKB Romexterra, drumul de activare a servicului este mai anevoios, solicitantii fiind nevoiti sa efectueze un drum la banca pentru a completa cererea de inrolare la serviciul de comert electronic securizat. Ulterior, cu parola de activare primita de la sucursala, solicitantul va accesa pagina online a bancii pentru a-si stabili datele de indentificare pentru viitoarele plati pe internet.

Pe paginile magazinelor virtuale, tranzactiile se efectueaza simplu si rapid. Mai intai, cumparatorul isi alege produsul si introduce numarul de card cu care doreste sa efectueze tranzactia. Ulterior, clientul va trebui sa introduca datele de identificare stabilite in formularul de inrolare. Datele sunt verificate in timp real si daca sunt introduse corect tranzactia este autorizata.
 

Alte articole din Carduri

Carduri

Piata unica digitala stimuleaza comertul online transfrontalier. Cum putem face plati?

Comertul electronic transfrontalier va lua amploare in urma acordului politic la care au ajuns recent Parlamentul European, Consiliul si Comisia de a pune capat geoblocarii nejustificate pentru consumatorii care doresc sa achizitioneze produse sau servicii online in interiorul UE. Citeste mai mult

Ce prefera europenii: cash sau card?

Platile in numerar nu par a fi in pericol in Europa. Mai mult, europenii sunt atat de atasati de cash incat un sfert dintre ei sustin ca isi retrag o parte din bani din banca pentru a ii tine acasa. Datele reies dintr-un studiu publicat de Banca Centrala Europeana (BCE). Citeste mai mult

Opinii recente

de Cosmin Mihai

"Buna seara,sa ma povestesc experienta mea de curând cu domnii de la BRD FINANCE si angaja?ii lor de tot r. . . tul!! Acum 2 luni ..."

Facebook