Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

30 septembrie - data limita pentru actualizarea datelor personale la banca

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Info banci

 

Pana la finalul lunii septembrie - inceputul lunii octombrie, bancile au obligatia de a actualiza datele personale ale clientilor, conform unul regulament emis de BNR, privind prevenirea spalarii banilor si a actelor de terorism. Cei care amana plimbarea la banca, risca sa aiba contul blocat. 
 
Regulamentul BNR nr. 9 stipuleaza o serie de informati minime pe care bancile trebuie sa le cunoasca referitor la proprii clienti pentru a putea stabili cu acestia o relatie de colaborare si pentru a autoriza diverse tranzactii.
 
Cel putin teroretic, in cazul in care aceste informatii nu sunt actualizate, banca ar trebui sa inceteze colaborarea cu clientul respctiv.  
 
“Accesul la conturile dumneavoastra va fi restrictionat pana la prezentarea la una dintre unitatile BCR si actualizarea datelor personale », sunt avertizati clientii bancii care nu vor da curs solicitarii de a-si actualiza datele pana la 30 septembrie.
 
Si la Raiffeisen Bank, neindeplinirea acestei obligatii poate duce la restrictionarea temporara a accesului la conturile detinute.
 

Termenul ar putea fi prelungit

 
Majoritatea bancilor cer clientilor sa isi actualizeze aceste informatii pana la 30 septembrie. Exceptie fac Raiffeisen Bank, unde termenul limita este 9 octombrie si Alpha Bank, unde clientii se pot prezenta pana la 31 decembrie.
 
La initiativa Asociatiei Romane a Bancilor, BNR este in curs de a modifica Regulamentul nr. 9 in ceea ce priveste termenul limita de actualizare a datelor clientilor. In proiectul de modificare a Regulamentului, propunerea este de a se prelungi cu inca 6 luni, adica pana in aprilie 2010.
 

Ce presupune actualizarea datelor personale?

 
Pentru persoanele fizice se solicita urmatoarele informatii:
 
   a) numele si prenumele
   b) data si locul nasterii
   c) codul numeric personal
   d) domiciliul 
   e) numarul de telefon, fax, adresa de e-mail
   f) nationalitatea
   g) ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului
   h) functia publica importanta detinuta, daca este cazul
   i) numele beneficiarului real al sumelor din cont
 
Clientii trebuie sa se prezinte la orice unitate a bancii unde au deschis un cont cu un act de identitate si sa completeze un formular cu datele de mai sus.
 
Pentru persoanele juridice, legislatia impune, pe langa actele de identificare a companiei, si furnizarea de informatii despre actionarii si conducerea firmei.
 

Unele banci strecoara clauze in defavoarea clientilor

 
De mentionat ca acestea sunt informatiile minimale ce trebuie actualizate iar bancile pot solicita si alte detalii, atata vreme cat acestea se pliaza pe scopul de cunoastere a clientelei.
 
Unele institutii au mers mai departe si au profitat de acest moment pentru a insera in formularele pe care clientii le semneaza clauze ce nu au legatura cu Regulamentul BNR.
 
Spre exemplu, Banca Transilvania impune clientilor semnarea unei clauze prin care acestia sunt de acord ca modificarile de dobanzi, comisioane, taxe sa le fie aduse la cunostiinta doar prin afisare la sediul bancii.
 
Oficialii bancii si-au motivat decizia prin dorinta de a profita de oportunitatea data de intrarea in vigoare a Regulamentului nr. 9 pentru a-si informa clientii despre ultimele actualizari ale Conditiilor Generale de Afaceri.
 
Practic, o serie de clienti isi pierd dreptul de a fi notificati asupra acestor modificari prin telefon, scrisoare sau SMS, asa cum cere legea.
 
La Banca Romaneasca se intalneste o alta situatie. Cum in Regulamentul nr. 9 se specifica faptul ca bancile au obligatia de a verifica la Registrul Comertului informatiile furnizate de societatile comerciale, Banca Romaneasca impune clientilor sa suporte costul acestei operatiuni, de oricate ori se considera necesar.
 

Cine se grabeste poate castiga premii!

 
Doua banci au decis sa acorde premii celor care se grabesc sa treaca pe la banca si sa isi actualizeze datele personale.
 
BCR a derulat o campanie promotionala pentru clientii care au mers la banca in perioada 29 iunie- 29 august pentru actualizarea datelor personale. Acestia au fost inscrisi la o tombola cu aproximativ 300 de premii.
 
La Alpha Bank toti cei care se prezinta la banca pana la finalul anului pentru completarea formularelor pot castiga prin tragere la sorti unul din cele 50 de premii constand in DVD si MP3 Playere.

Alte articole din Info banci

Info banci

O banca prezenta si pe piata romaneasca da faliment in Italia

Bancile italiene Veneto Banca si Banca Popolare di Vicenza dispar de pe piata, iar activele viabile vor fi preluate de Intesa Sanpaolo Bank. Operatiunea face parte dintr-un plan al autoritatilor italiene, aprobat de Comisia Europeana. Nu este inca clar ce se va intampla cu deponentii si cu activitatea sucursalei Veneto Banca din Romania. Citeste mai mult

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook