Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Magazinele online, obligate sa afiseze numarul consumatorului pe site

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Potrivit unui nou ordin ANPC, magazinele online vor fi obligate sa afiseze pe prima pagina a site-urilor, alaturi de link-ul catre Autoritate www.anpc.gov.ro si numarul consumatorului: 0800 080 999. Linia telefonica este cu apelare gratuita din reteaua Romtelecom.

Pana in prezent, Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) impunea comerciantilor online sa prezinte numai link-ul care sa directioneze consumatorii catre pagina oficiala a acesteia. Acest lucru era reglementat prin intermediul Ordinului ANPC nr. 433/2009.

“Completarile au fost aduse din dorinta de a intari imaginea consumatorilor online asupra drepturilor lor de a reclama eventualele nereguli intalnite. Degeaba au drepturi daca nu le si cunosc”, ne-a declarat Mihail Meiu, director in cadrul ANPC.

Totodata, comerciantii online trebuie sa puna la dispozitia clientilor si numerele de telefon sau fax cu tarif normal si adresele de e-mail ale Comisariatelor Judetene pentru Protectia Consumatorilor, respectiv al Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti-Ilfov.

“Locul in care vor fi afisate toate aceste informatii ramane la latitudinea comerciantului online, cu conditia sa fie afisat intr-un loc vizibil”, a adaugat Mihail Meiu.

Prevederile se aplica pentru site-uri de vanzari, de preluare de comenzi online si publicitate la produse, precum si la cele care ofera servicii cum ar fi comert electronic, servicii turistice, comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion.

Nu fac exceptie nici magazinele online care indica deja numere telefonice, cu sau fara taxa, a unor servicii de consiliere a consumatorilor oferite de catre operatorii economici sau de alte autoritati publice.

Magazinele clasice trebuie sa puna informatiile langa casa de marcat

In cazul magazinelor clasice, regulile de afisare a acestor informatii obligatorii sunt mai clare. Informatiile vor fi puse in “campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, langa casa de marcat ori langa orarul de functionare, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului”.

Autoritatea a furnizat si o forma standardizata a modului de prezentare a datelor de contact. (vezi foto)

Pe de alta parte, ordinul nu face referire nici de aceasta data la vreo sanctiune care sa fie aplicata in situatia in care operatorii economici nu se conformeaza legistatiei.

Ordinul privind unele masuri de informare a consumatorilor intra in vigoare la 30 de la data publicarii acestuia in Monitorul Oficial din 15 martie 2010. Reprezentantii Autoritatii spun ca vor urmari implementarea prevederilor in decurs de 45 de zile de la publicare.

Alte articole din Carduri

Carduri

Activitatea bancara, afectata de telefonia mobila

Din ce in ce mai des, telefonia mobila interfereaza cu activitatea bancara. Pe de o parte, usureaza accesul la conturi si la tranzactii dar, pe de alta, se creeaza o dependenta tot mai stransa. Dependenta ce risca sa creeze probleme serioase clientilor care sunt acum, practic, obligati sa utilizeze serviciile de telefonie. Citeste mai mult

Cati romani ar prefera sa renunte la cash?

Unul din trei europeni declara ca ar vrea o viata fara cash insa, cu toate acestea, aproape 90% apeleaza tot la bancnote pentru platile cotidiene de mica valoare. In Romania, procentul care si-ar dori o viata fara numerar este mai mare, de 38%. Citeste mai mult

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook