Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Magazinele online, obligate sa afiseze numarul consumatorului pe site

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Potrivit unui nou ordin ANPC, magazinele online vor fi obligate sa afiseze pe prima pagina a site-urilor, alaturi de link-ul catre Autoritate www.anpc.gov.ro si numarul consumatorului: 0800 080 999. Linia telefonica este cu apelare gratuita din reteaua Romtelecom.

Pana in prezent, Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) impunea comerciantilor online sa prezinte numai link-ul care sa directioneze consumatorii catre pagina oficiala a acesteia. Acest lucru era reglementat prin intermediul Ordinului ANPC nr. 433/2009.

“Completarile au fost aduse din dorinta de a intari imaginea consumatorilor online asupra drepturilor lor de a reclama eventualele nereguli intalnite. Degeaba au drepturi daca nu le si cunosc”, ne-a declarat Mihail Meiu, director in cadrul ANPC.

Totodata, comerciantii online trebuie sa puna la dispozitia clientilor si numerele de telefon sau fax cu tarif normal si adresele de e-mail ale Comisariatelor Judetene pentru Protectia Consumatorilor, respectiv al Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti-Ilfov.

“Locul in care vor fi afisate toate aceste informatii ramane la latitudinea comerciantului online, cu conditia sa fie afisat intr-un loc vizibil”, a adaugat Mihail Meiu.

Prevederile se aplica pentru site-uri de vanzari, de preluare de comenzi online si publicitate la produse, precum si la cele care ofera servicii cum ar fi comert electronic, servicii turistice, comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion.

Nu fac exceptie nici magazinele online care indica deja numere telefonice, cu sau fara taxa, a unor servicii de consiliere a consumatorilor oferite de catre operatorii economici sau de alte autoritati publice.

Magazinele clasice trebuie sa puna informatiile langa casa de marcat

In cazul magazinelor clasice, regulile de afisare a acestor informatii obligatorii sunt mai clare. Informatiile vor fi puse in “campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, langa casa de marcat ori langa orarul de functionare, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului”.

Autoritatea a furnizat si o forma standardizata a modului de prezentare a datelor de contact. (vezi foto)

Pe de alta parte, ordinul nu face referire nici de aceasta data la vreo sanctiune care sa fie aplicata in situatia in care operatorii economici nu se conformeaza legistatiei.

Ordinul privind unele masuri de informare a consumatorilor intra in vigoare la 30 de la data publicarii acestuia in Monitorul Oficial din 15 martie 2010. Reprezentantii Autoritatii spun ca vor urmari implementarea prevederilor in decurs de 45 de zile de la publicare.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook