Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cele mai frecvente greseli la un contract de leasing

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Contractele de leasing sunt mai putin standardizate decat cele pentru un credit auto, astfel ca alegerea unei oferte necesita mai multa atentie din partea solicitantilor. Conso a pus la punct o lista cu principalele greseli care se pot face atunci se cumpara o masina in leasing.
 
TVA nu mai reprezinta un avantaj: daca motivul principal pentru care optati pentru un contract de leasing este ca sa platiti mai putin TVA , ar fi bine sa va mai ganditi o data.
 
Din 2007, Codul Fiscal prevede ca TVA se va aplica in cazul contractelor de leasing si pentru dobanda datorata de client. In acest fel, avantajul fiscal al finantarilor in leasing a disparut. Si, indiferent ca este vorba de o persoana fizica sau de una juridica, TVA are acelasi impact asupra costurilor cu achizitia masinii. Tot ceea ce mai difera pentru firme este momentul deducerii: la achizitia masinii (in cazul creditului auto) sau pe parcursul contractului (la leasing).
 
Cursul de schimb poate scumpi finantarea: in cazul creditelor in valuta, clientii patesc ratele la cursul de vanzare afisat la casa de schimb a bancii. In schimb, companii de leasing folosesc ca referinta cursul practicat de banca principala cu care ele lucreaza, iar in anumite cazuri impun chiar o marja peste cursul de vanzare al bancii. De exemplu, o marja de 1% peste cursul bancii face DAE sa creasca cu 1%. De aceea, este bine de stiut de la bun inceput la ce curs se vor face platile.
 
Valoarea reziduala creste costul cu dobanda: alegerea unei valori reziduale de 20% face ca ratele lunare platite pe parcursul contractului sa scada. Desi efortul financiar al clientului pare mai mic, in realitate, el va plati costuri mai mari.
 
Deoarece valoarea reziduala va fi achitata doar la finele contractului, ea va genera dobanda pe toata perioada de rambursare, iar o mare parte din rata lunara va fi alocata pentru plata dobanzii. Practic, clientul va constata ca dupa un an in care si-a platit toate ratele, datoria sa fata de compania de leasing a scazut foarte putin.
 
In schimb, la un contract cu valoare reziduala zero, datoria se reduce mai repede, astfel ca dobanda platita (ce se calculeaza la soldul ramas) va fi mai mica.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Primele efecte ale eliminarii timbrului de mediu

Eliminarea timbrului de mediu, de la 1 februarie, isi arata primele efecte. In ianuarie, inmatricularile de masini rulate au fost practic sistate, pentru ca cei care au cumparat astfel de vehicule au asteptat eliminarea taxei. In schimb, dupa data mentionata, Registrul Auto Roman (RAR) si serviciul inmatriculari (DRPCIV) au fost luate cu asalt. Citeste mai mult

MFP insista cu programul Prima Masina, in ciuda insuccesului

Ministerul Finantelor Publice (MFP) mentine si in 2017 programul Prima Masina, desi in cei doi ani de derulare nu s-a dovedit a fi unul de succes. Plafonul alocat pentru acest an va fi insa redus la jumatate fata de anul trecut, la 50 de milioane de lei, si finantat din banii neutilizati in 2016. Citeste mai mult

Opinii recente

de elvira buzac

"Buna ziua. In anul 2013 am incheiat un contract cu BCR, banca pentru locuinte. Timp de doi ani am primit prin posta notificari ..."

Facebook