Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cele mai frecvente greseli la un contract de leasing

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Contractele de leasing sunt mai putin standardizate decat cele pentru un credit auto, astfel ca alegerea unei oferte necesita mai multa atentie din partea solicitantilor. Conso a pus la punct o lista cu principalele greseli care se pot face atunci se cumpara o masina in leasing.
 
TVA nu mai reprezinta un avantaj: daca motivul principal pentru care optati pentru un contract de leasing este ca sa platiti mai putin TVA , ar fi bine sa va mai ganditi o data.
 
Din 2007, Codul Fiscal prevede ca TVA se va aplica in cazul contractelor de leasing si pentru dobanda datorata de client. In acest fel, avantajul fiscal al finantarilor in leasing a disparut. Si, indiferent ca este vorba de o persoana fizica sau de una juridica, TVA are acelasi impact asupra costurilor cu achizitia masinii. Tot ceea ce mai difera pentru firme este momentul deducerii: la achizitia masinii (in cazul creditului auto) sau pe parcursul contractului (la leasing).
 
Cursul de schimb poate scumpi finantarea: in cazul creditelor in valuta, clientii patesc ratele la cursul de vanzare afisat la casa de schimb a bancii. In schimb, companii de leasing folosesc ca referinta cursul practicat de banca principala cu care ele lucreaza, iar in anumite cazuri impun chiar o marja peste cursul de vanzare al bancii. De exemplu, o marja de 1% peste cursul bancii face DAE sa creasca cu 1%. De aceea, este bine de stiut de la bun inceput la ce curs se vor face platile.
 
Valoarea reziduala creste costul cu dobanda: alegerea unei valori reziduale de 20% face ca ratele lunare platite pe parcursul contractului sa scada. Desi efortul financiar al clientului pare mai mic, in realitate, el va plati costuri mai mari.
 
Deoarece valoarea reziduala va fi achitata doar la finele contractului, ea va genera dobanda pe toata perioada de rambursare, iar o mare parte din rata lunara va fi alocata pentru plata dobanzii. Practic, clientul va constata ca dupa un an in care si-a platit toate ratele, datoria sa fata de compania de leasing a scazut foarte putin.
 
In schimb, la un contract cu valoare reziduala zero, datoria se reduce mai repede, astfel ca dobanda platita (ce se calculeaza la soldul ramas) va fi mai mica.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Noi tichete pentru Rabla

Programul Rabla Clasic 2016 a fost suplimentat cu 3.538 de tichete, in valoare de aproximativ 23 de milioane de lei, exclusiv pentru persoanele fizice. Aceasta este a treia suplimentare din acest an. Totodata, termenul de inscriere si de depunere a dosarelor a fost prelungit pana la data de 10 decembrie 2016, a anuntat Ministerul Mediului. Citeste mai mult

CE cere Volkswagen un angajament ferm catre consumatori

Comisia Europeana continua sa faca presiuni asupra grupului auto german, Volkswagen AG, pentru a suporta pagubele provocate clientilor de scandalul manipularii emisiilor diesel. Forul european cere concernului german sa inceapa plata despagubirilor catre consumatorii afectati si sa promita ferm ca vehiculele afectate vor fi reparate anul urmator. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook